La UMH acull les primeres jornades professionals en valencià

El col·lectiu “Parla en valencià UMH”, amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, Joves d’Elx per la llengua, El Tempir d’Elx i l’Institut d’Economia i Empresa Ignasi Villalonga organitzen la “Primera jornada professional de la UMH en valencià” i la “VII Mostra de Música en Valencià”. L’acte serà demà divendres, 1 de març, a partir de les 15:45 hores, a la Nau de la Innovació de l’edifici Quorum V, ubicat al campus d’Elx.

La jornada compta amb la presència de ponents de prestigi en el terreny de l’empresa i l’economia i el periodisme d’actualitat en el nostre territori. El director de vilaweb.cat, Vicent Partal, donarà la conferència “Projecte periodístic d’èxit dins la fórmula anomenada ‘+Vilaweb’”, el director de l’Institut Ignasi Villalonga, Pau Caparrós, parlarà de “La importància del corredor del Mediterrani com a eina per a eixir de la crisi” i el exconseller d’Economia Indústria i Innovació del govern de les Illes Balears Pere Sampol impartirà la ponència amb el títol “Per què l’economia no es recupera actualment?”

A més, després de les ponències, es celebrarà la “VII Mostra de Música en Valencià” en la que actuaran els grups “Malson”, “Inèrcia” i “Atupa” a manera de tancament per a la jornada. Hi haurà certificat per l’assistència a ambdós esdeveniments. La jornada professional de la UMH en valencià començarà a les 15:45 i acabarà al voltant de les 20:00 hores. Tot seguit, la “VII Mostra de Música en Valencià” arrancarà a les 21:00 hores per a acabar al voltant de l’1:00.

Aquestes jornades han estat organitzades a fi de promocionar l’ús de la llengua entre la comunitat universitària i, per tractar-se de temes d’actualitat, pretenen encetar un camí de diàleg i reflexió al voltant dels fets que marquen el nostre dia a dia.