La UMH participa en la II Valencianada del Sud

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx participa en la II Valencianada del Sud, en què alumnes de diversos centres han de saber geolocalitzar diversos punts d’interés o llocs importants de la ciutat d’Elx, amb la combinació de mitjans clàssics amb l’ús de les noves tecnologies (internet mòbil, xarxes socials, codis QR, Google Maps…). La II Valencianada del Sud, organitzada per El Tempir d’Elx, començarà demà dimecres, 15 de febrer, a les 09:30 hores, al Centre Municipal de Congressos d’Elx. La jornada es podrà seguir a través de l’etiqueta #VLC_SUD17.

14-02-17-Valencianada Sud 2017

Els alumnes, dividits en grups de 4 persones, han de visitar llocs il·licitans ben representatius (monuments, horts, llocs de significat literari, edificis singulars lligats a fets històrics…) sobre els quals han de realitzar una tasca, que apareixen en unes fitxes, que els marcaran la ruta a seguir,  i caldrà que els geolocalitzen amb una etiqueta i amb la resposta a la tasca plantejada. En definitiva, han de demostrar que saben desplaçar-se per Elx i, alhora, descobrir-la en la seua dimensió històrica, cultural, social, econòmica, etc. Els professors dels centres que hi participen faran un seguiment dels seus estudiants i les activitats que realitzen mitjançant aplicacions de localització.

És la segona vegada que es realitza aquesta activitat a Elx, amb el suport de la UMH, l’Ajuntament d’Elx, la Xarxa 1entretants i les col·laboracions d’EduTicTac i l’Equip LaceNet. La II Valencianada del Sud tindrà lloc demà, també, a les poblacions valencianes d’Alcoi, Camp de Morvedre, Castelló i València, així com a les catalanes d’Igualada, Manresa i Tarragona.