Projecció del documental “Els valencians d’Amèrica” al Cine Odeon d’Elx, dins del Cicle de Cinema en Valencià

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

10 mayo 2017

El vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la projecció del documental “Els valencians d’Amèrica”, dins del Cicle de Cinema en Valencià. L’activitat tindrà lloc demà dijous, 11 de maig, a les 19:30 hores, a la Sala B del Cine Odeon d’Elx. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

tarjeton

El documental, dirigit per Juli Esteve (InfoTV), és la quarta i última peça de la sèrie “Del Montgó a Manhattan. Valencians a Nova York”. “Els valencians d’Amèrica” conta la història dels emigrants que s’hi van quedar per a sempre, tant d’entre els arribats fins al 1920 (i els seus descendents) com pel que fa als que se’n van anar en la postguerra i els anys posteriors.

Segons els organitzadors, el treball de camp que va fer InfoTV, ací i als Estats Units, va permetre localitzar molts casos que han fet possible fer un bon dibuix del conjunt dels emigrants. El documental també aborda qüestions culturals, sociològiques i psicològiques, com ara per a explicar la dualitat en què viuen permanentment els emigrants, que tenen el cor ací a casa i el cap i la butxaca als Estats Units.

La pel·lícula, de 88 minuts, té al periodista Juli Esteve com a guionista i director, i als realitzadors Antoni Arnau i Esther Albert com a responsables de la imatge, l’edició i la postproducció.

El Cicle de Cinema en Valencià està organitzat per les 5 universitats públiques valencianes i la projecció s’ha fet possible amb la col·laboració de Cultura d’Elx, l’Institut d’estudis comarcals del Baix Vinalopó, el Tempir d’Elx i el Cineclub Luis Buñuel.