III Campionat Escolar Valencià de Scrabble

El Vicerrectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat el III Campionat Escolar Valencià de Scrabble. El concurs tindrà lloc el 22 i el 23 de febrer, a partir de les 09.30 hores, a l’edifici Innova del campus d’Elx. En l’organització del III Campionat també han participat El Tempir, Scrabble Escolar i la Federació Internacional de Scrabble en Català.

El campionat reunirà escolars procedents de diverses escoles i instituts en un torneig en què l’alumnat participant demostrarà quins coneixements té sobre vocabulari en valencià. A més, però, aquest acte servirà perquè els xiquets i les xiquetes es familiaritzen amb l’ús del diccionari dins d’un context recreatiu i desenvolupen la correcta escriptura en valencià. Altres avantatges de jugar a Scrabble en aquest campionat són que l’alumnat consolida les seues habilitats socials, desplega estratègies grupals i, sobretot, l’esperit sa de la competència. Les parelles guanyadores rebran medalles que acreditaran l’èxit obtingut i tots els xiquets participants obtindran un diploma.

Els centres participants són l’IES José Marhuenda del Pinós, el CEIP Joaquín Sorolla d’Alacant i els centres d’Elx següents: IES Sixto Marco, IES l’Assumpció, IES Severo Ochoa, IES Misteri d’Elx i CEIP Candalix.