Activitat del Correllengua 2018

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària col·labora amb l’Acció Cultural del País Valencià (ACPV) – Casal Jaume I d’Elx en l’organització de l’activitat del Correllengua 2018, amb l’actuació de la cantautora valenciana GEM. Aquesta acció s’enmarca dins de les activitats de benvinguda de la UMH i arrancarà demà divendres, 19 d’octubre, a partir de les 19:30 hores, per diferents punts d’Elx.

Les activitats de demà divendres començaran amb una cercavila des del Casal Jaume I d’Elx amb la Flama del Correllengua 2018, que estarà acompanyada per la colla de dolçainers i tabaleters El cascabot. Una volta haja arribat el Correllengua a l‘Ajuntament d’Elx, tindrà lloc la lectura del manifest a la Plaça de Baix. A continuació, a la Sala de Plens de l’Ajuntament es lliurarà la Flama del Correllengua a l’alcalde d’Elx, Carlos González, i la regidora de Cultura, Patricia Macià. A més, els joves d’educació secundària i batxillerat de l‘IES Sixto Marco llegiran el manifest per la llengua, mentre que el coordinador d’ACPV-Casal Jaume I d’Elx, Agustí Agulló, el  president de l’Associació per la llengua El Tempir, Josep-Enric Escribano, i el vicepresident del l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, Vicent Soler, llegiran els respectius parlaments. A continuació, tindrà lloc el parlament de l’alcalde, l’actuació de la colla de dolçainers i tabaleters el Cascabot i, finalment, l’actuació de la cantautora valenciana GEM al Casal Jaume I d’Elx.

En aquesta activitat, també, col·laboren l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, l’Associació cívica per la llengua El Tempir, la colla de dolçainers i tabaleters d’Elx El cascabot i l’alumnat de l’IES Sixto Marco.