Estudi Via Universitària: Accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris

La Xarxa Vives d’Universitats ha fet hui públics els resultats de l’informe Via Universitària: accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris (2017-2019), en què ha participat la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. L’estudi analitza les condicions de vida dels estudiants, les seues formes d’estudiar, la seua vinculació amb la universitat, els seus hàbits culturals, els condicionants econòmics, així com les seues expectatives, valors i creences amb relació a l’educació superior.

La participació de la UMH en Via Universitària ha estat significativa en la segona edició de l’informe. Concretament, el vicerector d’Estudiants i Esport de la UMH, Francisco Javier Moreno Hernández, i la delegada general d’Estudiants, Bàrbara Espinosa Sáez, han format part del Consell Assessor del programa, mentre que el responsable del Servei de Qualitat de la UMH, David León Espí, de l’Equip Tècnic de Qualitat.

A l’estudi han participat més de 40.000 estudiants de 20 universitats de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears i Andorra. Via Universitària s’alinea amb els resultats de l’informe Eurostudent, que agrupa la mateixa informació amb relació a 28 països europeus. Segons els resultats, 6 de cada 10 estudiants estan satisfets amb l’experiència a la universitat, que valoren amb “entusiasme” i/o “acontentament”. Les expectatives de futur són a hores d’ara més optimistes que fa tres anys, quan es va fer la primera onada de l’enquesta Via Universitària.

Via Universitària és un dels projectes troncals del programa d’estudiants que desenvolupa la Xarxa Vives i ocupa un lloc destacat entre les 150 accions del pla d’actuació anual de la institució. La primera edició de l’enquesta, que es va impulsar amb la Fundació Jaume Bofill, es va presentar el 2016. Aquesta segona edició ha comptat amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya, l’Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari de Catalunya (AQU), l’Agència de Qualitat de l’Ensenyament Superior d’Andorra i “la Caixa”.

Més informació: Informe Via Universitària: Accés, condicions d’aprenentatge, expectatives i retorns dels estudis universitaris (2017-2019)