El Parc Científic impulsa 140 empreses innovadores en els seus 10 primers anys

El Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx va nàixer l’any 2008 amb la finalitat de convertir-se en un gran espai empresarial que permetera albergar i impulsar un ampli nombre d’empreses de base innovadora, tecnològica o de coneixement. Després dels seus primers deu anys de vida, ha aconseguit donar cabuda a unes 80 companyies innovadores, que generen al voltant de 300 llocs de treball qualificat, i promoure la creació de vora 140 iniciatives empresarials.

Aquesta innovació en les companyies es veu reflectida en les prop de 10 patents sol·licitades fins al moment, de les quals al voltant de la meitat han sigut concedides. Part de l’èxit d’aquestes firmes és, també, la seua contínua aposta per la investigació, un propòsit que es manifesta en el fet que al voltant de 35 empreses desenvolupen projectes d’I+D+i i prop de 15 companyies col·laboren amb grups d’investigació especialitzats en diferents sectors.

Aquest ecosistema viu, capaç d’adaptar-se a la situació de cadascuna de les seues empreses, inclou entre els seus principals objectius el foment de  la transferència i la diversificació de coneixements entre la universitat i el mercat. Així mateix, l’impuls a la creació i el desenvolupament d’iniciatives innovadores, que afavoreix amb això la millora del teixit empresarial de la seua zona d’influència.

Per a aconseguir aquestes metes, el Parc Científic de la UMH compta amb dues línies de treball principals. Una se centra en el suport a companyies ja constituïdes a través de serveis com la cerca de finançament públic i privat. En concret, el Parc ha aconseguit dos milions i mig d’euros per a continuar impulsant la innovació de les seues empreses. D’altra banda, se centra en el foment de noves companyies, capaces d’innovar per a aportar solucions a les demandes del mercat i la societat. Això ho aconsegueix amb l’assessorament a emprenedors, a través dels programes Marató de Creació d’Empreses UMH, que enguany celebra la 8a edició, i l’Sprint UMH, que ha finalitzat la 6a convocatòria: en aquestes últimes edicions els dos programes han registrat un rècord d’inscripcions. Així mateix a través de la iniciativa internacional Explorer “Joves amb Idees”, que en 2019 es desenvoluparà per 5é any consecutiu.

Des del seu naixement i a través de les seues línies de suport a l’emprenedoria, el Parc Científic de la UMH ha assessorat vora 1.300 emprenedors amb al voltant de 800 idees i projectes de negoci. Així mateix, ha entregat més de 600.000 euros en premis per a l’impuls d’iniciatives emprenedores i ha promogut la creació de prop de 140 empreses innovadores.

El compromís amb aquestes línies de treball ha portat al Parc Científic a fomentar, també, el teixit empresarial en altres municipis de la província. Per això, en 2016 es va posar en marxa Emprende UMH, amb la qual fomenta l’emprenedoria en les localitats associades i dona suport al desenvolupament de les companyies ja establides. Fins ara, localitats com Castalla o Asp han mostrat el seu suport a aquest propòsit i han renovat el seu compromís amb aquesta iniciativa.

El Parc Científic de la UMH treballa des de la perspectiva d’un futur potencialment tecnològic, per la qual cosa una de les seues metes és reduir la bretxa de gènere en l’accés a llocs de treball vinculats a les enginyeries i noves tecnologies. Amb aquest propòsit, el Parc Científic va posar en marxa fa dos anys Escola de Frikis, un programa que busca impulsar l’aprenentatge de les disciplines de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques entre xiquets i xiquetes de 6 i 12 anys.

Gràcies a totes aquestes iniciatives i projectes, el Parc Científic de la UMH ha rebut nombrosos premis tant nacionals com internacionals que reconeixen l’aposta per la innovació i el talent d’aquesta entitat. Per a continuar amb el seu objectiu, el Parc treballa diàriament per a convertir les seues empreses en un pol d’atracció que ajude a situar aquesta zona d’influència en un entorn ric i dinàmic, capaç d’albergar companyies capdavanteres que milloren amb els seus desenvolupaments el dia a dia de la societat.

Destacats