La UMH posa en marxa a Rwanda el menjador de les escoles de Nemba

Campus, Elx, Fuente, Noticia, Portada UMH

29 de març 2017

El bisbe de la diòcesi de Ruhénderi (Rwanda), Vincent Harolimana, el director de la Càtedra Seu UMH a Rwanda, Mariano Pérez Arroyo, i diverses autoritats rwandeses han inaugurat el menjador i la cuina de les escoles de Nemba, un projecte impulsat per la Càtedra Seu UMH a Rwanda i el Vicerectorat de Relacions Internacionals de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. El rector de la UMH, Jesús Pastor Ciurana, i el vicerector de Relacions Internacionals, Vicente Micol, han assistit de forma telemàtica des del campus d’Elx a aquesta inauguració.

DSC_0011

Amb la construcció del menjador i la cuina, la UMH finalitza les obres de restauració de les escoles de Nemba que va iniciar fa uns anys. Aquestes escoles en què la UMH ha construït la cuina i el menjador estan gestionades per la diòcesi de Ruhénderi i es troben al costat de les instal·lacions que la UMH té a Rwanda.

El menjador de les escoles de Nemba té capacitat per a un total de 600 xiquets. Xics i xiques de totes les edats i nivells socioeconòmics que menjaran junts des de hui en aquest espai, dotat de tot el mobiliari i d’una gran cuina. A més, per a afavorir la desaparició de malalties i fomentar l’adquisició de bons hàbits, la Universitat ha instal·lat a l’entrada del menjador un sistema de lavabos, que permetrà que tots els escolars puguen rentar-se les mans abans d’iniciar el menjar.

Aquesta infraestructura s’emmarca dins del pla d’acció que ha posat en marxa el Ministeri d’Educació de Rwanda. Aquest pla persegueix que tots els escolars de la xarxa oficial de l’Estat s’alimenten en la seua pròpia escola. Les cuines i el menjador de Nemba permetran que, a partir de hui, els xics i xiques d’aquesta escola, independentment de la seua edat i nivell socioeconòmic, reben el seu plat de menjar diari.

La construcció d’aquesta infraestructura se suma a la posada en marxa de les beques menjador, producte de les converses que la UMH va mantindre amb les autoritats competents i que es van materialitzar en l’acord de subvencionar els menjars amb l’ajut de les associacions de pares, l’aportació del districte i de la pròpia Universitat.

El resultat de les accions de cooperació de la UMH a Rwanda s’ha materialitzat en la construcció d’escoles, en la reconstrucció de l’hospital de Nemba després de la guerra del 94 i en la generació d’una estructura docent, que ha permés anomenar aquest projecte el cinquè campus de la UMH. La Universitat celebra el seu 20 aniversari amb aquesta última acció, la posada en marxa del menjador i la cuina en les escoles de Nemba.

DSC_0012

Destacats