Participació en la Lliga de Debat Universitària 2017 de la Xarxa Vives

Campus, Elche, Estudiantes, Fuente, Noticia

26 abril 2017

La Xarxa Vives d’Universitats, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, ha organitzat la Lliga de Debat Universitària i la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat, que se celebren fins el 29 d’abril a la Universitat Pompeu Fabra de Barcelona.

26-04-17-lliga de debat

Prop de 80 alumnes de 14 universitats: la UMH, la Universitat d’Alacant, la Autònoma de Barcelona, la Universitat de Barcelona, la de Girona, la de les Illes Balears, la Universitat Jaume I, la de Lleida, la Oberta de Catalunya, la Universitat Politècnica de València, la Pompeu Fabra, la Ramon Llull, la Universitat Rovira i Virgili i la de València pujaran al faristol per debatre al voltant del tema “Cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació?”. Per altra banda, 14 centres d’ESO i Batxillerat dels territoris de parla catalana debatran al voltant del tema “Els animals tenen drets?” a la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat.

A la Lliga de Debat Universitària 2017 han participat més de 500 estudiants, tenint en compte les fases internes eliminatòries, organitzades als campus universitaris, i els finalistes que aniran a la final absoluta. Per a preparar els debats, els alumnes han de cercar, ordenar i seleccionar informació, així com mostrar capacitat de coordinació de les tasques amb els companys, a més d’assumir diferents rols com ara el lideratge d’un equip.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat 2017 organitza la seva IV edició amb més equips participants que mai (133 equips de 119 centres). Les fases locals consoliden les xifres de participació en més d’un miler de persones.

En ella participaran 14 equips que han estat seleccionats a les fases locals que han tingut lloc als campus universitaris de la regió Vives durant els darrers mesos.

Els centres participants són: el Reial Monestir de Santa Isabel (Barcelona), IES Pare Vitòria (Alcoi), Col·legi Sant Ermengol (Andorra la Vella), Escola Sant Gervasi (Mollet del Vallès), Hamelin-Laie International School (Montgat), IES Alexandre Deulofeu (Figueres), IES Cabanes (Cabanes), Col·legi El Carme (Lleida), IES Nou Derramador (Ibi), INS Ernest Lluch (Barcelona), Carmelites (Tarragona), IES Sivera Font (Canals), Parroquial Sant Josep (Tavernes de la Valldigna) i Vedruna Escorial Vic (Vic).

Aquest projecte té com a objectiu fomentar l’ús de la paraula entre els estudiants a través del format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en els quals s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. El jurat valora capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció, tant semàntica com formal.