XX Aniversari de la UMH

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx celebra el 27 de desembre el seu XX Aniversari. Les Corts Valencianes van aprovar la creació de la UMH eixe mateix dia en 1996. Uns mesos després, al setembre de 1997 van arrancar les classes del primer curs acadèmic. Amb motiu d’aquest aniversari, la UMH ha constituït una comissió per a la posada en marxa de nombroses activitats.

23-12-16-xx-aniversario

En el curs acadèmic 1997/98, la UMH va iniciar el seu camí amb un total de 3.923 estudiants i 33 titulacions, que incloïen 10 llicenciatures, 8 diplomatures i 15 doctorats. En l’actualitat, 13.410 alumnes cursen els seus estudis en la UMH, on s’impartixen 88 titulacions. D’elles, 25 són graus més un doble grau, 49 màsters i 13 doctorats.

D’altra banda, l’any que ve també és especial per a la Universitat Miguel Hernández ja que el Consell i les Corts Generals han declarat 2017 com “Any de Miguel Hernández”, al commemorar-se el 75 aniversari de la defunció del poeta oriolà. Per a celebrar aquesta efemèride, la UMH prepararà multitud d’activitats i se sumarà a altres actes commemoratius com, per exemple, una edició especial de la Senda del Poeta, en col·laboració amb els Ajuntaments per on passa la mateixa, la Càtedra Miguel Hernández de la Universitat, la Fundació Miguel Hernández i l’Institut de Cultura Juan Gil Albert.

Declaracions del rector de la UMH, Jesús Pastor Ciurana, sobre el XX Aniversari de la Universitat:

Destacats