Entrega dels guardons de la XII edició dels Premis Consell Social

Campus, Elx, Fuente, Portada UMH, Premios

22 de març 2017

El Consell Social de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha entregat els guardons de la XII edició dels Premis Consell Social en les seues distintes modalitats. L’acte s’ha celebrat a La Sala d’Actes de l’edifici Rectorat i Consell Social del campus d’Elx.

16-03-17 premios consejo social

El premi Estudiants ha correspost als alumnes Alejandro Moltó Borreguer, del Grau en Belles Arts, i Aitana García Cantells, llicenciada en Periodisme. Amb aquest premi es reconeix la trajectòria dels estudiants i es valora, a més, el seu rendiment acadèmic, la seua experiència, les seues habilitats professionals i la dimensió europea del seu currículum. El premi Investigació en la categoria “Grups d’Investigació” s’ha concedit al grup d’investigació “Calité Investigación”, que centra la seua activitat en la definició d’objectius, compromisos de qualitat i en la seua avaluació, així com en el foment de la millora contínua en els processos de treball i en els seus resultats. La investigadora principal és Virtudes Pérez Jover. Per la seua banda, en la categoria Jóvens Investigadors el guardonat ha sigut el professor del Departament de Ciència Jurídica Alfonso Ortega Giménez, el qual rebrà 2.000 euros, destinats a cobrir gastos relacionats amb la seua línia d’investigació.

El premi a l’Excel·lència Docent s’ha atorgat a la professora del Departament de Biologia Aplicada María Asunción Amorós Marco i al professor del Departament d’Histologia i Anatomia de la UMH Pere Berbel Navarro. El guardó d’Empreses i Institucions aquesta vegada ha recaigut en l’empresa Panamà Jack, S.A. Amb aquest premi es reconeix la trajectòria consolidada d’aquesta empresa il·licitana, referent en el mercat internacional del calçat i molt activa en l’àmbit de la responsabilitat social, així com la seua col·laboració permanent amb la UMH.

El premi Accions d’Innovació en la Gestió, dirigit als serveis i unitats administratives de la Universitat, s’ha concedit enguany al Servei de Qualitat de la UMH per la iniciativa “Setmana de la innovació en la gestió universitaria”, l’objectiu de la qual és fomentar l’esperit innovador del personal d’administració i serveis de la UMH, per mitjà de la proposta d’idees noves que puguen posar-se en funcionament i redunden en la prestació d’un millor servei.

El premi Millor Esportista Universitari s’ha concedit a l’atleta professional en cadira de rodes Santiago Sanz Quint, per la seua destacada trajectòria tant nacional com internacional. Santiago Quint ha aconseguit 90 victòries en proves internacionals de ruta i 17 medalles amb la selecció espanyola d’Atletisme. Llicenciat en Ciències de l’Esport, Màster Enlaire Rendiment Esportiu i Salut, actualment realitza estudis de Doctorat en la UMH en el programa d’”Esport i Salut”.

Respecte a les Càtedres UMH, en la categoria Càtedres d’Empresa i Mecenatge el premi ha recaigut en la Càtedra d’Al·lèrgia i Immunologia Clínica de la UMH, dirigida per Francisco Javier Fernández Sánchez i finançada per la Societat Espanyola d’Alergología i Immunologia Clínica, Alk-Abello S.A, BIAL-Industrial Farmacéutica S.A, Diater Laboratorios S.A. i Phadia Spain, S.L. Així mateix, en la categoria Càtedres Institucionals de la UMH, que reconeix la trajectòria desenvolupada per persones o entitats en cada una de les seues càtedres, els premiats han sigut l’editor i estudiós de l’obra de Miguel Hernández José María Gutiérrez de la Torre per la Càtedra Miguel Hernández; Jesús Roda Conca, doctor en Medicina i investigador, per la Càtedra Pedro Ibarra; els Tramoistes del Misteri d´Elx per la Càtedra Misteri d’Elx; l’empresari de la palma Francisco Serrano Valero per la Càtedra Palmerar d’Elx; la Reial Orde de la Dama d’Elx per la Càtedra Dama d’Elx; la directora creativa de la firma de calçat Cuplet, Toñi Pastor, per la Càtedra “San Crispín” de la Indústria Del Calcer d’Elx i, finalment, els voluntaris de la UMH a Rwanda per la Càtedra UMH a Rwanda.

El premi Rellevància Social s’ha atorgat a Juan Garrigós, president del Grup Ràdio Elx, emissora degana d’Elx fundada en 1934 i tota una institució del radiofonisme il·licità. El Consell Social de la UMH ha concedit, finalment, el premi Entitat sense ànim de lucre a l’Associació de Dones afectades per Càncer de Mama d’Elx i Comarca (AMACMEC), l’objectiu del qual ha sigut, des de 1998, prestar suport i informació durant el procés i tractament del càncer de mama per a aconseguir el benestar físic, psicològic i social de les persones afectades.

Destacats