La producció científica mitjana d’un professor de la UMH duplica la d’investigadors d’universitats de majors dimensions, segons la CRUE

La Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE) ha publicat l’informe “La Universidad Española en Cifras. Año 2015 y curso académico 2015/2016”, en el qual la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ocupa la setena posició en producció científica anual de les universitats per professor (2006-2015) i el primer lloc en aquesta categoria de les universitats públiques i privades valencianes. Aquest informe reflecteix com la producció científica de cada professor de la UMH supera, i fins i tot duplica, en alguns casos, la d’investigadors d’altres centres de majors dimensions.

En la categoria de producció científica anual de les universitats per professor, la UMH ocupa la setena posició després de la Universitat Pompeu Fabra (UPF), l’Autònoma de Barcelona (UAB), la Universitat de Barcelona (UB), l’Autònoma de Madrid (UAM), la Rovira i Virgili (URV) i la Universitat de Navarra (UNAV).

La producció científica per universitats evidencia un factor de diferenciació rellevant per tipus d’institucions i sistemes regionals. Els sistemes universitaris regionals presenten diferent dimensió i intensitat d’activitat investigadora. En aquesta activitat la dimensió i l’antiguitat de les institucions importen, així com la seua naturalesa pública o privada.

Aquest informe, que la CRUE elabora anualment, arreplega més de 900.000 dades de totes les universitats espanyoles en set grans apartats: demanda d’ensenyament universitari; preus i ajudes a l’estudi universitari; oferta d’ensenyaments universitaris; recursos del sistema universitari; resultats docents; resultats I+D+i i resultats pressupostaris. Aquestes dades ofereixen una completa fotografia de l’estat de les universitats.

Destacats