La UMH destaca en els àmbits de Ciències de la Salut, Psicologia, Ciències Físiques i Enginyeria i Tecnologia, segons el rànquing britànic THE

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx se situa entre les 10 millors universitats d’Espanya en els àmbits de Ciències de la Vida i Ciències de la Salut, Psicologia, Ciències Físiques i Enginyeries i Tecnologia, segons el rànquing britànic Times Higher Education (THE), que classifica les millors universitats del món. Aquest estudi analitza els paràmetres principals en docència, investigació, transferència de coneixement i perspectives internacionals de cada temàtica.

En concret, la UMH se situa entre les posicions 401-500 en la classificació “Ciències de la Vida”, en què s’estudien les matèries d’Agricultura i Silvicultura, Ciències Ambientals i Biològiques, Ciències Veterinàries i Ciències de l’Esport. A escala nacional, la UMH se situa en aquest rànquing en la cinquena posició, al costat d’altres universitats com la Universitat Politècnica de València (UPV) i la Universitat de Salamanca (USAL). En l’àmbit autonòmic, únicament és superada per la Universitat de València (UV).

Així mateix, la UMH ocupa les posicions 401-500 entre les universitats mundials en l’estudi temàtic de “Ciències de la Salut, Clínica i Preclínica”, en què es classifiquen les universitats que lideren les àrees de Medicina i altres àmbits de la salut. En l’esfera nacional, la UMH se situa en aquest rànquing en la huitena posició, juntament amb altres universitats com la de Granada (UGR), i segona en l’espai autonòmic, superada per la Universitat de València (UV).

Respecte al rànquing sobre la temàtica “Psicologia”, la Universitat se situa en la posició 400 en el còmput internacional. En l’estudi, la UMH ocupa la sisena posició a escala nacional, al costat d’altres universitats com la Universitat Jaume I (UJI), mentre que en la classificació autonòmica ocupa la segona posició, per davall de la Universitat de València (UV). En aquest rànquing es tenen en compte els àmbits de la Psicologia Educativa, Esportiva, Empresarial i Animal, així com la Psicologia Clínica.

Finalment, la UMH destaca, al costat d’altres universitats espanyoles, en la sisena posició en el rànquing de “Ciències Físiques” i en la setena posició en el d’“Enginyeries i Tecnologia”, respectivament. En el primer estudi es classifiquen les universitats que lideren en Matemàtiques i Estadística, Física i Astronomia, Química o Ciències Ambientals, mentre que en el segon, s’analitzen els àmbits de les enginyeries en general com Elèctrica, Mecànica, Civil o Química.

El rànquing Times Higher Education World University by Subject 2019 és l’única taula de rendiment universitari global que jutja universitats d’investigació intensiva en totes les seues missions principals. En aquest estudi s’utilitzen 13 indicadors de rendiment per a proporcionar comparacions completes i equilibrades.

Més informació en: https://www.timeshighereducation.com/world-university-rankings/by-subject

Destacats