Portal de Mecenatge

Campus, Fuente, Noticia, Altres, Portada UMH

15 de juliol 2020

Amb la finalitat de captar fons per al subministrament de productes sanitaris com ulleres, pantalles, màscares, etc. fabricats amb una xarxa d’impressores 3D, la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha llançat un portal de mecenatge, activat amb el projecte Suport per a combatre els efectes de la COVID-19 a la província d’Alacant. Aquest portal es pot consultar en l’enllaç https://mecenazgo.umh.es/ i arranca ja amb 68.605 euros que ha donat el personal de la UMH per a aquesta causa.

Aquest projecte s’estructura en tres eixos: subministrament de productes sanitaris, fabricats amb impressores 3D (ulleres, pantalles facials, màscares, etc.); compra d’equipament; i recerca i desenvolupament COVID-19. Amb relació al subministrament de productes sanitaris, es pretén comprar materials necessaris per a la producció a través d’una xarxa d’impressores 3D dirigides pel Parc Científic, que ja ha començat a fabricar els productes sanitaris que demanden amb urgència els hospitals, centres de salut, etc. Una part d’aquesta xarxa de fabricació està en una granja d’impressores 3D, situada en la Universitat, i una altra es troba en els domicilis d’estudiants o titulats de la UMH, de professors i empreses que col·laboren en aquesta causa. El material perquè puguen fabricar-los es farà arribar als col·laboradors alhora que s’arreplegaran els productes sanitaris que hagen fabricat, gràcies a la col·laboració de Protecció Civil. Finalment, serà recepcionat en un punt de recollida, habilitat per la Conselleria de Sanitat, i distribuït als llocs de l’entorn que ho sol·liciten.

Respecte a la compra d’equipament, el projecte compta amb 65 impressores 3D de la UMH i altres col·laboradors, principalment estudiants de la Universitat i titulats, que han posat de manera generosa a la disposició d’aquest projecte els seus equips. A pesar que l’objectiu principal és la compra de material per a començar a produir material sanitari, de vegades pot resultar necessari comptar amb algun equipament que permeta agilitzar la capacitat de resposta davant de les noves necessitats com noves peces per a respiradors.

Finalment, no s’ha d’oblidar que el principal objecte de la Universitat és la investigació, tant per a la contínua millora del disseny d’aquests productes sanitaris, braç a braç i sota la supervisió dels equips mèdics dels hospitals, com per a donar resposta immediata a noves necessitats que sorgisquen tant en el sector sanitari com en l’àmbit social, econòmic, etc.

Des del primer moment, la UMH ha centrat els seus esforços en la lluita contra el coronavirus. A més de la creació del portal de mecenatge i de la donació de fons per part de la Universitat i del seu personal, s’han impulsat nombroses accions com la cessió d’espais, la donació de material sanitari, la cessió d’equips o la creació d’una borsa de voluntaris.

Vídeo promocional del portal de mecenatge de la UMH: https://youtu.be/oz00e8SeuYc .

Destacats