Activitats Nit Mediterrània de les Investigadores

Noticia, Portada UMH

27 d’octubre 2020

Amb l’objectiu de posar en valor la ciència mediterrània, la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, juntament amb altres 11 de les entitats més representatives de la investigació i la divulgació científica de la Comunitat Valenciana i la Regió de Múrcia, s’uneixen per a celebrar la primera Nit Mediterrània de les Investigadores (Mednight). La proposta d’activitats que ha dissenyat la UMH compta amb el suport del Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació i el Consell Social, amb la col·laboració dels vicerectorats d’Investigació, Transferència i Intercanvi de Coneixement i Relacions Internacionals.

Es proposen diferents formats i temàtiques en les quals estudiantat i personal investigador mostraran a la societat l’impacte que té la ciència. L’Institut d’Investigació, Desenvolupament i Innovació en Biotecnologia Sanitària d’Elx-IDiBE de la UMH, organitzarà en el marc de les activitats de la Nit Europea, una nova sessió de Ciència amb Tapes en la Fnac d’Alacant, que tindrà lloc el 5 de novembre, també en aquesta ocasió amb aforament limitat i emés via streaming.

Una altra de les iniciatives organitzades per la UMH serà una trobada virtual a través de xarxes socials amb divulgadors científics que tindrà lloc el 24 de novembre. El matemàtic Santi García Cremades (@santigarciacc), el paleontòleg Francesc Gascó (@dinozoic) i la biotecnòloga Lucía Almagro (@diariodeunacientifica), xarraran sobre per què és important que la societat conega la ciència en una trobada a tres bandes que es difondrà via streaming. Així mateix, les redactores de la revista de divulgació científica UMH Sapiens impartiran un seminari en línia amb consells per a contar la ciència, que tindrà lloc el 26 de novembre, a les 17.00 hores.

El museu didàctic del Baix Segura, MUDIC, també se sumarà a la Nit Europea de les Investigadores amb diverses activitats de caràcter científic i divulgador que commemoren el XII aniversari del museu.  Així mateix, al llarg de tot el mes de novembre es posarà a la disposició de la societat un repositori en el qual s’anirà publicant material divulgatiu per a tots els públics: tallers, experiments i píndoles científiques per a gaudir de la “ciència des del teu saló”. Els detalls de la resta d’activitats s’actualitzaran en les pròximes setmanes.

Tota la informació de La Nit Mediterrània de les Investigadores podrà consultar-se a través del seu portal web des d’on les entitats participants informaran de les seues activitats, publicaran notícies i divulgaran algunes de les investigacions més recents que es duen a terme en els seus laboratoris, vinculades a les diferents temàtiques d’aquest esdeveniment: geologia i biodiversitat; mar i contaminació; clima i energies netes; dieta i alimentació; vida i salut; història i patrimoni; científiques pioneres i futur.

La Mednight naix com a fruit de la col·laboració d’un consorci de 12 entitats: la UMH, la Universitat de Múrcia, Universitat Politècnica de Cartagena, Universitat d’Alacant, Universitat de València, Universitat Politècnica de València, Universitat Jaume I, Fundació Fisabio, Fundació Sèneca – Agencia de Ciència i Tecnologia de la Regió de Múrcia, INCLIVA i el Consell Superior d’Investigacions Científiques, sota la coordinació d’El Caleidoscopio i amb el patrocini de la Generalitat Valenciana, a través de la Fundació de la CV per al Foment d’Estudis Superiors (FFES).

El projecte La Nit Mediterrània de les Investigadores (Mednight) és un esdeveniment associat a la iniciativa Nit Europea dels Investigadors de la Unió Europea, finançada per les accions Marie Skłodowska-Curie, amb identificador de convocatòria: H2020-MSCA-NIGHT-2020.

Destacats