Exposicions “La ciutat intermèdia” i “The Human Landscape”

Noticia, Portada UMH

11 de juny 2021

El Vicerectorat de Cultura de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat les mostres “La ciutat intermèdia”, de l’artista Elia Torrecilla, i “The Human Landscape”, de l’artista Frans van Lent. La primera d’aquestes està situada a la Sala Universitas de l’edifici Rectorat i Consell Social del campus d’Elx, mentre que la segona a la Sala Grisa del mateix edifici. Les dues exposicions romandran obertes fins al 30 de setembre.

Fuente: UMH.

Segons el Vicerectorat de Cultura de la UMH, es tracta de dues mostres individuals que aborden la qüestió del paisatge des de la performance i el caminar. Dues visions artístiques encarnades que intenten indagar què és el paisatge, mitjançant l’elaboració de pautes de trànsit, mesurant-lo i establint (o desfent) coordenades per a un enteniment més directe del territori, més enllà del mapa.

Elia Torrecilla és la guanyadora de la III Beca Boomerang, una convocatòria de producció artística adreçada a diplomats/ades de la Facultat de Belles Arts d’Altea de la UMH que estiguen desenvolupant una carrera artística. Amb la finalitat de secundar i reivindicar la seua obra actual, l’ajuda es compon d’una dotació econòmica de 2.000 euros per a la producció d’un projecte expositiu, juntament amb la possibilitat de tornar a treballar en els tallers i instal·lacions del campus d’Altea de la Universitat i gaudir dels seus equips tècnics, infraestructures i assessorament, així com els recursos humans d’aquest. La ciutat intermèdia és el projecte realitzat que es presentarà demà a la Sala Universitas del campus d’Elx. La mostra és el resultat d’un procés que encara continua com un work in progress o, com diu l’autora, un “walk in progress” situat entre un espai i un temps “entre” o “(inter)medi”. Aquest procediment va haver de conviure necessàriament amb l’arribada de la pandèmia i se’n va posposar l’exposició per a enguany, però va permetre a l’autora continuar i entendre els límits de la ciutat, entesa com a espai de treball, tema i referent. L’exposició  es compon d’un conjunt de fotografies, vídeos i objectes trobats i intervinguts, que mostren la documentació obtinguda durant diversos passejos en els quals l’artista camina transformada en passejant sense rumb.

De manera paral·lela, la UMH ha organitzat una xicoteta mostra de l’artista holandés Frans van Lent, qui completa el tàndem expositiu i amb qui ha col·laborat en diverses ocasions Elia Torrecilla. “The Human Landscape” és el nom de l’exposició  que es presenta a la Sala Grisa i que mostra 3 videoaccions, on el propi cos del performer apareix com a activador i integrador de l’espai i presa com a centre la mirada cap al paisatge. L’artista utilitza el seu cos per a una altra vivència del territori o d’un espai/temps concret.

L’espai expositiu té un aforament limitat, cal respectar les distàncies de seguretat entre persones i s’utilitzarà mascareta en tot moment.

Destacats