Projecte Vida UMH

Noticia, Portada UMH

15 de novembre 2021

Més de 30 accions integren el programa d’activitats de Vida UMH, un projecte adreçat principalment a l’estudiantat de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i impulsat pel Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació amb la finalitat de recobrar la vida als campus i crear vincles entre l’estudiantat.

El Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació de la UMH ha programat des de mitjan d’aquest mes i fins a desembre tallers, masterclass, tastos i jornades que, amb motiu del llançament del projecte, seran totalment gratuïts per a l’estudiantat durant aquest període. El projecte Vida UMH es compon de l’Escola de Cuina, l’Escola Superior de la Indústria Musical (ESIM) i l’Escola de Ràdio i Podcast. L’estrela Michelin Susi Díaz inaugurarà l’Escola de Cuina el 14 d’octubre, mentre que la clausura anirà a càrrec del doctor honoris causa per la UMH Paco Torreblanca. Així mateix, dins de l’agenda d’activitats d’aquesta escola, la UMH ha programat diferents tallers i monogràfics com el de ‘Pizzes i altres masses italianes’; ‘Converteix-te en mestre arrosser’; ‘Veggie Lovers’; ‘Tast de vins’; ‘Cuina de la iaia’; i ‘Dolços nadalencs’, així com una masterclass a càrrec del mestre pastisser Torreblanca.

Per la seua banda, l’ESIM s’estructura en classes presencials de bateria, baix, guitarra, teclat i veu, així com sessions en les quals l’estudiantat pot practicar amb la resta de companys i formar part d’una banda. A més, la UMH ha programat una batalla de galls, així com la masterclass ‘Aprén a ser DJ professional’, a càrrec d’Eme DJ (Marta Fierro), artista que ha compartit escenari amb David Guetta.

Quant a la tercera escola, la de Ràdio i Podcast, es desenvoluparà en els estudis radiofònics dels quatre campus de la UMH. Després de la seua presentació, s’impartirà el monogràfic Fer-se el viu a través de la ràdio i el podcast i el presentador del programa de Radio Marca La pizarra de Quintana, Miguel Quintana, impartirà la masterclass ‘Com construir la teua pròpia carrera’.

De manera paral·lela, des de Vida UMH s’han impulsat set clubs de temàtica variada, que persegueixen la filosofia de reunir estudiants amb gustos afins i convertir-se en llocs de trobada per a gaudir-los. Vida UMH ha impulsat els clubs de Còmic i Il·lustració, en el qual participarà l’humorista gràfic de la revista El Jueves Dani Gove; de Màgia, que comptarà amb una sessió de cartomàgia a càrrec de l’il·lusionista Joan Vidal; i d’Astronomia, amb observacions nocturnes i diürnes. Així mateix, s’ha impulsat el Club de Fotografia, en el qual  les persones participants aprendran a captar imatges amb el seu telèfon intel·ligent; el de Moda, amb una sessió d’estampació de samarretes i una altra de disseny sobre teixits; el de Dansa Urbana amb estils de hip hop, comercial i urbà; i finalment el Club de Jocs de Taula. La UMH habilitarà per a aquest club un espai per a convertir-lo en una ludoteca en la qual l’estudiantat podrà reunir-se i gaudir de diferents jocs.

Així mateix, el Vicerectorat d’Estudiants i Coordinació de la UMH ha organitzat tres grans esdeveniments a l’Aula Magna de l’edifici Altabix del campus d’Elx. El primer se celebrarà el 22 d’octubre a les 20.00 hores i consistirà en l’actuació del duo còmic Pantomima Full. Per la seua banda, el canal informatiu i d’entreteniment de l’ecosistema eSports Esportmaníacos retransmetrà en directe el seu programa des de la UMH l’11 de novembre i, finalment, el conferenciant Mario Alonso Puig impartirà una ponència el 18 de novembre.

La programació completa es pot consultar en: https://vidaumh.umh.es/

Destacats