XXIII Edició dels Cursos d’Estiu

Noticia, Portada UMH

7 de juny 2022

‘La salut en el Camí de Santiago, ‘Creació de videojocs docents’ o ‘Experiències enoturístques a la província d’Alacant’ són alguns dels 57 Cursos d’Estiu que ha organitzat el Vicerectorat de Cultura de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx en la XXIII edició de la seua programació. L’oferta estival es desenvoluparà entre juny i setembre i 22 cursos s’impartiran presencialment en les seus d’Alacant (Castell de Santa Bàrbara i MACA), Almoradí, Crevillent, Elx (UMH-Plaça de Baix) i en tots els campus de la Universitat. La resta de cursos s’impartiran en línia a través del seu campus virtual. Per a això, la UMH ha continuat amb la formació de suport, mitjançant el Servei d’Innovació i Planificació Tecnològica (SIPT), per al professorat involucrat en la seua impartició.

Els Cursos d’Estiu de la UMH s’articulen com un fòrum d’aprenentatge i debat complementari, com una activitat de trobada entre la comunitat universitària i la societat. La seua temàtica i continguts són complementaris a les disciplines universitàries i ofereixen perspectives que, en general, no s’aborden en altres formats de l’oferta acadèmica. La programació preveu, a més, les necessitats formatives de diferents institucions i organitzacions del sector públic, del privat i de la societat civil que componen el teixit social en el qual s’integra la UMH.

En aquesta edició cal destacar d’entre la programació 16 cursos finançats, que tindran taxes gratuïtes i que són possibles gràcies a la col·laboració dels ajuntaments d’Alacant, Almoradí i Crevillent, així com a la iniciativa de diferents càtedres de la UMH i de la Unitat d’Igualtat de la Universitat. Això últim respon a la voluntat de la UMH de posar en valor temes estratègics, vinculats amb les càtedres, així com de continuar amb l’aposta per la formació i sensibilització en l’àmbit de la igualtat i la diversitat.

En la resta de cursos, la taxa serà de 35 euros majoritàriament i tindran una duració de 25 hores. Totes les persones participants rebran una certificació acadèmica, que podrà ser reconeguda amb 1 crèdit ECTS per la UMH, així com per les universitats pertanyents a la Xarxa Vives d’Universitats. La passada edició va comptar amb més de 1.300 participants procedents de tota la geografia espanyola.

Tota la informació i la matriculació dels  Cursos d’Estiu es pot realitzar en l’enllaç següent: https://cultura.umh.es/cursos-de-estiu/

Destacats