Projecció de la pel·lícula “Born”, dins de la programació “Cinema en Valencià”

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

29 abril 2015

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, amb la col·laboració de Cultura d’Elx, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, el Tempir d’Elx i el Cineclub Luis Buñuel, ha organitzat la projecció de la pel·lícula “Born”, de Claudio Zulian. L’activitat es troba dins de la programació de “Cinema en Valencià”, que han organitzat les 5 universitats valencianes. La pel·lícula es projectarà demà dijous, 30 d’abril, a partir de les 19:30 hores, a la Sala B del Cinema Odeon d’Elx. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

29-04-15-cinemavalenciaBasats els fets a la Barcelona de principis del segle XVIII, el personatge principal, Bonaventura Alberni, és un calderer del barri del Bornet que té comptes pendents amb un ric adroguer. El que Bonaventura no sap és que Vicenç és l’amant de la seua germana Marianna. Les vides de tots tres i dels seus veïns es veuran truncades pel desenllaç de la Guerra de Successió. Els fets previs al 1714 marquen als tres personatges, en un temps d’enormes mutacions socials, polítiques i, també, íntimes.