Exposició “Carles Salvador i el seu temps. Els escriptors valencians: memòria i modernitat”

Campus, Cultura, Elche, Exposiciones, Fuente, Noticia

29 septiembre 2015

El Vicerectorat de Cultura i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx col·labora amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) i l’Associació Cívica per la Llengua El Tempir d’Elx en l’exposició “Carles Salvador i el seu temps. Els escriptors valencians: memòria i modernitat”. La mostra es podrà visitar a l’Espai Cultural Obert (ECO) de l’edifici Altabix del campus d’Elx fins al 4 d’octubre. L’horari de visita serà de 9:00 a 21:00 hores, excepte divendres a la vesprada.

29-09-15-exposición carles salvador

Com cada any al setembre, la UMH, El Tempir i l’AVL duen a Elx una exposició que permet recuperar i projectar els trets més significatius dels escriptors, gramàtics o artistes entre l’alumnat dels centres educatius del sud i, també, entre la població il·licitana en general. Enguany, l’exposició “Carles Salvador i el seu temps. Els escriptors valencians: memòria i modernitat”, formada per deu plafons portàtils, fa un recorregut per l’activitat pedagògica, filològica i creativa del mestre Carles Salvador. Amb tot, l’exposició també se centra en quina era la societat valenciana de les primeres dècades del segle XX, en la importància cultural del valencianisme i en els centres de cultura del moment, les publicacions literàries de l’època, l’ensenyament del valencià en temps difícils i la relació entre la poesia i la modernitat.

L’exposició està recomanada sobretot per a alumnat de 2n cicle d’ESO i Batxillerat. Els centres educatius sí que hauran de concertar visita telefonant al 644 02 34 93 (preguntar per la assessora tècnica Beatriu Martí) o enviant un correu electrònic a .