Col·laboració en l’exposició “La València de Sor Isabel de Villena”

El Vicerectorat de Cultua i Extensió Universitària de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx col·labora amb l’Acadèmia Valenciana de la Llengua i l’Associació Cívica per la Llengua el Tempir d’Elx en l’exposició “La València de Sor Isabel de Villena”. La mostra estarà oberta al públic fins el 3 de febrer a l’Espai Cultural Obert (ECO) de l’edifici Altabix del campus d’Elx en horari de dilluns a divendres de 09:00 a 21:00 hores, excepte divendres a la vesprada. L’entrada és gratuïta.

Altabix_2428

L’Acadèmia Valenciana de la Llengua (AVL) va triar sor Isabel de Villena com a “Escriptora de l’Any 2016”, a qui ha dedicat l’exposició “Isabel de Villena (1430-1490), la primera escriptora en valencià”. Segons els organitzadors, amb aquesta exposició es pretén emfasitzar la importància de la dona a través de la literatura religiosa i de la seua obra la Vita Christi i, alhora, es vol reivindicar el paper femení durant l’Edat Mitjana. És la primera vegada que l’AVL tria una dona per a revaloritzar i distingir la seua producció literària clàssica mitjançant exposicions, conferències, publicacions, etc. Enguany, se centren els esforços en la primera de les exposicions itinerants que duu al sud, “La València de Sor Isabel de Villena”, formada per deu panells portàtils, a través dels quals es pot obtenir una visió de la vida i l’obra d’aquesta escriptora, així com també de la València del moment.

Més informació al 644 02 34 93 o al correu electrònic