Nova presidència de la Xarxa Vives d’Universitats

El rector de la Universitat Ramon Llull (URL), Josep M. Garrell i Guiu, ha assumit la presidència de la Xarxa Vives d’Universitats, d’acord amb el calendari de rotació de presidències de la institució i en substitució del seu homòleg de la Universitat d’Andorra, Miquel Nicolau. Al llarg del semestre de durada de la presidència de Garrell i Guiu, el rector de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, Jesús Pastor Ciurana, ocuparà el càrrec de vicepresident tercer.

La nova presidència té com a principals objectius finalitzar la revisió de la definició estratègica de la Xarxa Vives d’Universitats i ajustar-hi el pla d’actuació anual de programes interuniversitaris que comparteixen les universitats membres.

La universitat que presideix la Xarxa esdevé el punt de referència de les activitats fonamentals que l’organització du a terme i l’agent principal de la representació institucional de l’associació. Francesc Xavier Grau i Vidal (vicepresident primer), Vicent Climent Jordà (vicepresident segon i rector de la Universitat Jaume I), Jesús Pastor Ciurana (vicepresident tercer i rector de la UMH) i Miquel Nicolau i Vila (vicepresident quart i rector de la Universitat d’Andorra) completen la presidència de la institució.

Josep M. Garrell i Guiu és enginyer informàtic per la Universitat Politècnica de Catalunya (1992), doctor enginyer en Electrònica per la Universitat Ramon Llull (1995) i professor catedràtic de la URL a l’ETSEEI La Salle. Després de dos anys com a vicerector de Política Universitària (2010-2012), l’1 d’octubre de 2012 va estar nomenat rector de la URL. Garrell, també, va ser membre de la Comissió Permanent de la Xarxa Vives d’Universitats, concretament durant els anys 2011 i 2012 i, actualmente, és membre del Comitè Permanent de la Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles (CRUE).