La UMH organitza la segona sessió del cinefòrum A REVOLUTIONARY LOVE/UN AMOR REVOLUCIONARI

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat  el cinefòrum A REVOLUTIONARY LOVE/UN AMOR REVOLUCIONARI, que tindrà lloc cada tercer dimarts de cada mes als 4 campus de la UMH, en horari de 18:00 a 20:30 hores. Aquest cinefòrum té la intenció de convertir-se en un punt de trobada per a l’alumnat, el professorat, tot el personal de la UMH i persones interessades en general que vulguen traspassar les fronteres de l’amor romàntic, conèixer i comprendre la diversitat des d’altres visions i perspectives. La segona sessió se celebrarà demà dimarts, 12 de desembre.

El cinefòrum forma part d’un projecte que la UMH ha signat amb la Generalitat Valenciana, a través de la Vicepresidència i Conselleria d’Igualtat i Polítiques Inclusives.

Les pel·lícules que es projectaran als 4 campus demà dimarts, 12 de desembre, són les següents: “Haz lo que debas”, de Spike Lee, al campus d’Elx; “Cuestión de Actitud”, de Panos Koutras, al campus de Sant Joan d’Alacant; “XXY”, de Lucía Puenzo, al campus d’Oriola-seu Saleses i “Fatima”, de Philippe Faucon, al campus d’Altea.

Durant les sessions, hi haurà una presentació de la pel·lícula i un col·loqui posterior a cada campus, a càrrec de professorat, alumnat o Personal d’Administració i Serveis (PAS). El coordinador d’aquesta activitat és el professor del Departament de Ciències Socials i Humanes de la UMH, integrant del CIEG i director del màster d’Antropologia Social Pràctica de la Universitat, Jordi Ferrús Batiste.

La pel·lícula “Haz lo que debas” té lloc a Bedford Stuyvesant, un dels barris més humils de Brooklyn, on viuen diverses famílies de raça negra, alguns hispans, una parella de comerciants vietnamites i una família italoamericana que té una pizzeria. Mookie, un noi que treballa de repartidor de pizzes, coneix bé els veïns i és testimoni privilegiat no només de la vida quotidiana del barri, sinó també de les tensions i del racisme d’alguns dels seus habitants.

D’altra banda, en la pel·lícula “Cuestión de actitud”, Dany i el seu germà Odysseas, de 16 i 18 anys, emprenen la ruta d’Atenes a Tessalònica per a buscar el seu pare, un home grec que mai han vist. Albanesos per part de mare, els xics són estrangers al seu propi país i esperen que el seu pare els reconega per obtenir la nacionalitat grega. A més, Dany i Ody es van fer la promesa de participar en un concurs de cant popular que podria canviar la seua vida. Aquest viatge posarà a prova la força del vincle que els uneix, el seu costat infantil i el gust per les cançons italianes.

“XXY” és una singular adolescent de quinze anys que amaga un secret. Poc després del seu naixement, els seus pares, Kraken (Ricardo Darín) i Suli van decidir deixar Buenos Aires per viure, aïllats del món, en una cabanya de fusta a la vora del mar. El que pretenien era que la seua filla cresquera lliure de qualsevol tipus de prejudicis, protegida i feliç, fins que arribara el moment de decidir quin camí havia de seguir.

Fatima” és una musulmana immigrant d’origen àrab que és mare de dues filles: Souad, una adolescent rebel de 15 anys, i Nesrine, una jove de 18 anys que està començant la universitat i vol ser metgessa.

Aquestes sessions se celebraran a la Sala de Graus de l’edifici Torreblanca del campus d’Elx, a la Sala de Graus de l’edifici Francisco Javier Balmis del campus de Sant Joan d’Alacant, a la sala 2.4 de l’edifici Casa del Paso del campus d’Oriola i a l’aula 1.1 de l’edifici Albir del campus d’Altea.