La UMH col·labora en la XXIII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, junt amb la resta d’universitats públiques valencianes, col·labora en la XXIII Jornada de Sociolingüística d’Alcoi, que analitzarà enguany la influència social del valencià. La Jornada de Sociolingüística reunirà diversos sectors implicats en l’anàlisi de l’ús social de la llengua i se celebrarà demà divendres, 23 de març, a les 17.30 hores, i el proper dissabte, 24 de març, a les 9.15 hores, a la Sala de Graus Roberto García Payá de l’edifici de Carbonell al campus d’Alcoi de la Universitat Politècnica de València.

A la cita, que es presenta enguany amb el títol: “El valencià té capacitat d’influència social? De la plaça pública als continguts transmèdia”, s’analitzaran les diferents campanyes de promoció lingüística i es reflexionarà sobre la seua influència en els àmbits públics, els mitjans de comunicació, els continguts transmèdia i les xarxes socials. El programa proposa una mirada a l’espai públic, amb la novetat d’incorporar la seua extensió a les xarxes socials, convertides en espai de captació d’informació, relació personal i debat. Entre els ponents, hi participarà el periodista Toni Mollà i la directora general d’À Punt, Empar Marco.

Aquesta activitat està organitzada per la Universitat Politècnica de València, l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, la Delegació d’Alacant de l’Institut d’Estudis Catalans, l’Ajuntament d’Alcoi, el Centre Cultural Ovidi Montllor i la Coordinadora Alcoià i Comtat pel Valencià. A més, aquesta jornada és una acció formativa reconeguda per la Conselleria d’Educació, Investigació, Cultura i Esport.

Consulteu el programa