La UMH guanya la Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats

6 mayo 2022

La Universitat Autònoma de Barcelona ha acollit una edició pilot de Lliga de Debat Sènior de la Xarxa Vives d’Universitats dintre del IX Trobada Fòrum Vives de Programes Sènior. L’equip de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx es va proclamar campió després d’un intens debat que ha comptat amb la participació de les universitats Autònoma de Barcelona (UAB), Illes Balears (UIB) i Pompeu Fabra (UPF).

Fuente: UMH

‘Cal que el poder públic controli els mitjans de comunicació?’ ha sigut la pregunta que han hagut de respondre, tant la posició a favor com en contra, els equips participants. L’equip de la Universitat Pompeu Fabra ha resultat subcampió i Joaquín Muñoz Sánchez ha estat escollit millor orador de la competició.

L’equip de la Universitat Miguel Hernández està format per la capitana, Ascensión Castelló Albertí, i els membres Concha Urbán Abadía, Vicent Francesc Martínez García, Joan Durà Esclapez, Vicent Ripoll Esclaplez i Maria Teresa Agulló Baeza. Els sis components formen part del Programa docent Aules Universitàries de l’Experiència de la UMH.

Fuente: UMH

Els programes universitaris sènior estan adreçats a persones majors de 50 anys amb perfils proactius, interessades a formar-se i a actualitzar els seus coneixements. Són una eina de participació activa, faciliten les relacions inter i intrageneracionals i potencien l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). Actualment, el 4,5% de la població universitària són estudiants sènior, amb més de 14.000 alumnes matriculats en les universitats de la Xarxa Vives.