La UMH finalitza el cicle de cinema en valencià amb la projecció de la pel·lícula Alcarràs

25 mayo 2022

El Vicerectorat de Cultura de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx finalitzara demà dijous, 26 de maig, el cicle de cinema en valencià amb la projecció de la pel·lícula Alcarràs, de Carla Simon, guanyadora de l’Ós d’Or de la Berlinale. L’activitat tindrà lloc a les 20:00 i  a les 22:30 hores, a la sala Odeon d’Elx, i l’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

Ós d’Or és el premi més important en la història del cinema català, el triomf d’una directora catalana en un dels festivals de més prestigi i importància. Alcarràs és una obra en català ambientada al poble del títol i que parla dels vincles de les persones amb la terra que treballen, una història local i alhora universal.

Alcarràs, de Carla Simon, relata com durant generacions, la família Solé cultiva una gran extensió de presseguers a Alcarràs, una petita localitat rural de Catalunya. Però aquest estiu, després de vuitanta anys cultivant la mateixa terra, potser és la seua última collita.

Aquest cicle s’ha fet posible amb la col·laboració d’El Tempir, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, ACPV-Casal Elx, el Cineclub Luis Buñuel i el cinema Odeon d’Elx.