Presentació al campus d’Elx de les Lligues de debat de la Xarxa Vives d’Universitats

27 octubre 2023

Dins de les Activitats de Benvinguda, el Vicerectorat de Cultura, Igulatat i Diversitat de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la presentació de les Lligues de debat de la Xarxa Vives d’Universitats. D’una banda, està la Lliga de debat de Secundària i Batxillerat i d’altra banda, la Lliga Universitària. L’esdeveniment tindrà lloc el proper dilluns, 30 d’octubre, a les 19:00 hores, a l’aula 0.2 de l’edifici Arenals del campus d’Elx de la Universitat.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat és una competició en la qual diversos equips d’estudiantat de 4t d’ESO, batxillerat i cicles formatius (d’edats entre 15 i 18 anys) de diferents centres docents debaten sobre un tema polèmic i d’actualitat. L’activitat aporta un espai de formació on els estudiants aprenen a parlar en públic, a fer equip i a saber defensar un tema tant a favor com en contra, utilitzant el valencià com a llengua vehicular. La pregunta sobre la qual es debatrà és ‘La intel·ligència artificial és una amenaça per a la humanitat?’ La fase local se celebrarà a la UMH la primera setmana de febrer de 2024 i la fase final serà del 17 al 19 d’abril de 2024, a la Universitat Jaume I. El equip campió, el equip subcampió y el millor orador/a rebran 1.500, 700 i 300 euros, respectivament, per a l’adquisició de material educatiu.

La Lliga de debat Universitària es produeix amb els equips participants de totes les universitats del domini lingüístic i que es formarà amb estudiantat dels diferents graus o màsters de la UMH. La pregunta sobre la qual es debatrà és ‘Cal ser tolerant amb els intolerants?’. La final de la lliga universitària se celebrarà del 24 al 26 d’abril de 2024 a la Universitat Jaume I. El equip campió, el equip subcampió y el millor orador/a rebran 2.500€, 1.200€ i 300€, respectivament.

L’objectiu de les Lligues és fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat, sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en el qual s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat, i on es valoren capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal. Durant la presentación, s’escenificarà un debat i es parlarà del desenvolupament i l’organització de les diferents lligues.

Consultar cartel