La UMH col·labora amb El Tempir d’Elx per a la celebració del 8é Campionat escolar valencià d’Scrabble

2 febrero 2024

Familiaritzar els concursants amb el lèxic en valencià i amb l’ús del diccionari en un context recreatiu, es el objectiu principal del Campionat escolar valencià d’Scrabble. Aquesta 8ª edició, impulsada i organitzada per El Tempir, compta amb la col·laboració de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), l’Scrabble Escolar i la Federació Internacional d’Scrabble en Català. L’activitat tindrà lloc els dies 5 i 6 de febrer, a partir de les 09:30 hores, a la Nau de la Innovació, situada a l’edifici Innova del campus d’Elx.

Enguany, s’ha decidit continuar amb la celebració del Campionat en dos dies consecutius per donar cabuda a la màxima quantitat de parelles procedents de diversos centres educatius del sud, segons el cicle educatiu que cursen. El dia 5 de febrer hi participaran els alumnes de 1r cicle d’ESO i el dia 6 de febrer els de 2n cicle d’ESO. En aquesta huitena edición repeteixen centres educatius que hi van ser l’any passat tant d’Elx com del Pinós.

Tot això es produirà amb una finalitat molt concreta: desenvolupar la memòria visual en valencià i consolidar les habilitats socials en tots els participants. De fet, l’alumnat haurà de desenvolupar estratègies grupals i també l’esperit de competència per a superar les diverses fases del joc durant els dies de competició.