Les universitats valencianes analitzen el marc jurídic i els reptes d’una futura televisió pública valenciana

La Comissió Interuniversitària en favor d’una RTV Pública Valenciana (CIRTPV), formada per experts de les cinc universitats públiques valencianes, han organitzat la jornada de debat “Marc Jurídic o Nous Reptes per a la Futura RTV Pública Valenciana”. L’activitat tindrà lloc a l’Aula Magna de la Universitat de València (carrer de la Nau) i s’emmarca dins del conjunt d’accions que les universitats valencianes estan desenvolupant per tant de mantenir viu el debat sobre el tancament de RTVV i la reivindicació d’una nova RTV pública, de qualitat i en valencià.

11-06-2014_camaras

El president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes i rector de la Universitat Jaume I, Vicent Climent, inaugurarà la sessió junt amb el rector de la Universitat de València, Esteban Morcillo.

En la jornada, en la que participaran juristes i professionals del sector audiovisual, s’analitzarà la situació jurídica de RTVV des de la seua creació fins la liquidació de la SAU, així com el marc jurídic davant la desaparició del servei públic de la ràdio i televisió pública valenciana. Per finalitzar, es reflexionarà sobre els reptes davant la reformulació d’un nou espai comunicatiu valencià.

La CIRTPV és la comissió constituïda a proposta de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes amb l’objectiu de generar un espai de reflexió, anàlisi i ordenació de la diversitat d’iniciatives per tal d’integrar recursos, sinergies i propostes, a fi de garantir un servei bàsic de comunicació audiovisual en valencià i propiciar les bases de la futura radiotelevisió pública valenciana.

Consultar el programa.