Agermanament de les Càtedres Miguel Hernández de la UMH i Pablo Neruda de la Universitat de Xile

La Càtedra Miguel Hernández de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx i la Càtedra Pablo Neruda de la Universitat de Xile han firmat un acord d’agermanament per a establir una programació d’activitats conjuntes. L’objectiu és potenciar l’estudi i la investigació entorn dels dos poetes.

14-01-15-cátedras hermanamiento (2)

A la trobada han assistit la vicerectora de Relacions Institucionals de la UMH, María Teresa Pérez Vázquez, el vicerector de Relacions Internacionals de la Universitat, Manuel Jordà Vidal, el director de la Càtedra Miguel Hernández de la UMH, Francisco Esteve, la vicerectora d’Extensió i Comunicacions de la Universitat de Xile, Faride Zerán Chelech, i el subdirector de l’Arxiu Central de la Universitat de Xile, Richard Solis.

La realització d’esta trobada entre les Càtedres Pablo Neruda i Miguel Hernández es va gestar l’any passat, amb motiu de la commemoració del 75 aniversari de l’edició non nata del poemari “El home acecha”, que Miguel Hernández va dedicar a Pablo Neruda. En esta dedicatòria, el poeta oriolà recorda les seues estretes relacions amb el poeta xilé. El desig de Miguel Hernández era entregar personalment este llibre a Pablo Neruda, però la Guerra Civil espanyola li’l va impedir. Durant la trobada, la UMH ha regalat a la Càtedra Pablo Neruda una edició facsímil d’aquest poemari, que no va arribar a veure la llum per haver sigut assaltada per les tropes franquistes la impremta de València en la que s’imprimia. Així mateix, s’ha atorgat a la Càtedra Pablo Neruda un bust en bronze de Miguel Hernández i unes edicions de l’obra del poeta oriolà.

Una de les primeres activitats que pot derivar-se d’aquest acord entre ambdós Càtedres és la convocatòria d’un Premi Novell de Poesia Universitària, dirigit a jóvens universitaris que pretenguen realitzar la seua primera edició d’un poemari de tema lliure en llengua castellana.

14-01-15-cátedras hermanamiento2 (2)

Destacats