Jesús Pastor, nou president de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes

El rector de la Universitat Jaume I de Castelló, Vicent Climent, ha cedit aquest matí la presidència de la Conferència de Rectors de les Universitats Públiques Valencianes (CRUPV) al rector de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, Jesús Pastor, després de finalitzar el seu any de mandat en aquest càrrec rotatiu. A la reunió han assistit la resta de rectors de les universitats públiques valencianes.

IMG_8547 (2)

El rector de la UMH ha destacat a Elx, durant la seua primera intervenció com a president de la CRUPV, un llistat amb les 10 accions més rellevants que els rectors valencians hauran d’escometre durant 2015.

1)    Obrir negociacions sobre el deute a curt termini de la Generalitat i recuperar els nivells, en subvenció ordinària, de 2010 (820 milions en subvenció ordinària).

2)    Posada en marxa de la nova Comissió de Finançament (per a l’actualització i revisió del Pla Plurianual de Finançament).

3)    Creació de la Comissió de Seguiment del Deute Històric, a partir dels documents firmats a 30 de desembre 2014.

4) Impulsar el Campus d’Excel·lència de les 5 universitats públiques, Hàbitat 5U: enguany s’ha renovat el segell per part del Ministeri. S’ha firmat un conveni d’ús conjunt de les biblioteques, s’ha instal·lat una antena en la Universitat Politècnica de València del Centre Internacional Santander Emprendimient (CISE), s’ha dissenyat el Campus Sostenible i Saludable i s’ha creat la xarxa “espai social i benestar”. Així mateix, els rectors consideren que RUVID s’integrarà previsiblement en Habitat5U.

5) La comissió interuniversitària per a una Ràdio Televisió Pública Valenciana (CIRTPV) seguirà enguany el seu camí.

6) Creació del nou portal de les Universitats Públiques Valencianes, elaborat per l’Institut Valencià d’Investigacions Econòmiques (IVIE). La posada en marxa d’aquest portal, basat en indicadors universitaris, està prevista per a abril de 2015.

7) Constitució de la taula negociadora, a nivell autonòmic, per a elaborar el conveni col·lectiu per al professorat laboral universitari.

8) Futura implantació de la carrera professional del PAS, que, en el cas de la UMH, com ja ocorreguera amb la Conselleria de Sanitat, es concreta en una reactivació.

9) Col·laboració amb suport de les Universitats Públiques a l’Institut Superior d’Ensenyances Artístiques de la Comunitat Valenciana.

10) A nivell nacional. Els rectors plantegen negociar globalment, a través de la CRUE, amb CEDRO els drets de propietat intel·lectual. A partir de la publicació del Nou Decret 3+2, relatiu a l’estructura de graus i màsters, CRUPV, junt amb les universitats privades, consensuarà la seua futura implantació.

Finalment, els rectors han ressenyat, a títol informatiu, el reconeixement, en la nova llei de Sanitat de la Generalitat Valenciana (publicada el 29 de desembre 2014), de l’atenció docent prioritària als estudiants de la universitat pública en els hospitals públics.

Declaraciones del rector de la UMH, Jesús Pastor Ciurana

Destacats