L’investigador Gordon L. Amidon, Doctor Honoris Causa per la UMH

L’investigador en Farmàcia Gordon L. Amidon és Doctor Honoris Causa per la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. L’acte d’investidura ha tingut lloc durant la celebració de la festivitat de Sant Tomàs d’Aquino. En la cerimònia, la UMH també ha investit a 117 nous Doctors i ha entregat 19 Premis Extraordinaris de Doctorat. La padrina del nou Doctor Honoris Causa ha sigut la catedràtica de Farmàcia i Tecnologia Farmacèutica de la UMH, María del Val Bermejo Sanz.

principal

Durant l’acte, també, la UMH ha entregat el Premi José Lledó i Antón sobre Llibertat i Autonomia Universitària al professor d’Antropologia Social de la UMH Antonio Miguel Nogués Pedregar pel treball “La llibertat de càtedra universitària en l’actual orde de paraules i coses. De la impossible entente entre el qual ensenya, la qual cosa s’ha d’ensenyar i el que es voldria ensenyar”.

Gordon Amidon és llicenciat en Farmàcia per la Universitat estatal de Nova York en Buffalo (EE.UU.) i va obtindre el màster en Matemàtiques i el doctorat en Química Farmacèutica en la Universitat de Michigan (EE.UU.). El seu grup d’investigació ha desenvolupat enfocaments per a la predicció de l’absorció del fàrmac en humans abans dels estudis en persones. A més d’ajudar en gran manera en el disseny i desenvolupament de nous fàrmacs, este enfocament proporciona una base per a establir normes racionals in vitro per al desenvolupament de fàrmacs i aprovació.

Així mateix, el grup del professor Amidon ha demostrat recentment que el pèptid transportador de cèl·lules de la mucosa intestinal es pot utilitzar per a augmentar significativament l’absorció oral de fàrmacs polars que s’absorbixen malament. Amb este enfocament, els fàrmacs que d’una altra manera serien ineficaços per administració oral es poden utilitzar en el tractament de diverses malalties humanes. Les àrees addicionals d’investigació inclouen l’administració oral de pèptids i de tipus pèptid drogues, transport cel·lular i el metabolisme de fàrmacs semblants a pèptids i profàrmacs, la dissolució del fàrmac i l’administració oral de fàrmacs, les propietats viscoelástiques dels sistemes de subministrament de fàrmacs poliméricos, els sistemes d’administració de fàrmacs modulables i la clonació del transportador de pèptid intestinal. Amidon ha publicat més de 170 articles científics, 250 resums en revistes i és coeditor de tres llibres: “The Chemical Stability of Pharmaceutics”, “Peptide-based Drug Design: Controlling Transporty Metabolism” i “Pharmacokinetic Analysis, A Practical Approach”.

Destacats