La UMH, primera universitat d’Espanya en creació d’empreses de base tecnològica

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx se situa en l’actualitat com la primera universitat espanyola en productivitat en creació d’empreses de base tecnològica a partir del treball dels seus investigadors. Segons l’últim informe publicat per l’Observatori IUNE, que analitza l’activitat d’I+D+i en les universitats espanyoles, la UMH destaca com la institució universitària espanyola que més spin-offs ha impulsat en l’últim any comptabilitzat (2013), amb un total de 2,36 empreses per cada 100 docents. En l’actualitat, la UMH, a través del Parc Científic i la Nau de la Innovació, la incubadora i acceleradora d’empreses, manté actives un total de 22 empreses, nascudes a partir de la transferència de coneixements d’investigació universitària.

10-09-15-resultados UMH creación spin off

En l’informe publicat per l’Observatori IUNE, la UMH manté, a més, el quint lloc en la mitjana de spin off, llançades per universitats privades i públiques a Espanya des de 2006 fins a 2013. “Podem estar molt satisfets per aquestos resultats, ja que des de l’inici hem aconseguit impulsar 22 empreses, nascudes a partir de tecnologies desenvolupades pels nostres grups d’investigació”, ha afirmat el vicerector d’Investigació i Innovació de la UMH, Manuel Jordà. “Mantenir aquestes empreses en el nostre entorn significa tindre ocupació de qualificació, empreses responsables, social i medioambientalment”, ha afegit el vicerector.

Les empreses impulsades des de la Universitat Miguel Hernández d’Elx inicien la seua activitat professional després de rebre la formació empresarial en la Nau de la Innovació, que oferix dos programes propis de suport a l’emprendimient: la Marató de Creació d’Empreses, que iniciarà a finals de novembre la seua quinta edició, i l’Esprint de Creació d’Empreses, que finalitza aquest mes de setembre la seua tercera convocatòria. Des de l’inici d’ambdós programes, la incubadora i acceleradora d’empreses del Parc Científic de la UMH ha assessorat a més de 600 emprenedors, ha concedit més de 270.000 euros i ha impulsat més de 70 empreses, de les que 38 estan participades per la UMH. D’aquestes 38, 22 són iniciatives empresarials promogudes per investigadors de la UMH.

Més informació en: http://www.iune.es/es_ES/innovacion/spin-off-por-100-profesores

Destacats