Projecte pioner per a la creació d’un Llibre Blanc dels Espais Educatius Innovadors

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha iniciat un projecte pioner entre les universitats espanyoles, basat en la creació d’un Llibre Blanc dels Espais Educatius Innovadors. Aquesta iniciativa està finançada pel Vicerectorat d’Infraestructures de la UMH i organitzada pel Vicerectorat d’Investigació i Innovació i el Campus Hàbitat 5 U. L’objectiu és la generació d’un manual complet d’especificacions per a l’edificació del pròxim edifici docent, destinat als Graus en Periodisme i en Comunicació Audiovisual al campus d’Elx.

16-02-17- espacios educ2

El projecte consistix en una sèrie de tallers, desenvolupats entre gener i febrer, plantejats sobre la metodologia del Design Thinking (disseny de producte) i dirigits per José Picó (@picoj) en REDEX. L’últim taller tindrà lloc dimarts que ve, 21 de febrer, a partir de les 10:00 hores, en l’edifici Torreblanca del campus d’Elx. L’objectiu és potenciar la generació d’idees i solucions que garantisquen la funcionalitat òptima dels espais educatius a construir, a través de la incorporació de les necessitats detectades per professors, estudiants i tècnics. Així mateix, s’aposta per la versatilitat d’aquestos espais per a integrar les noves metodologies d’aprenentatge, basats en plantejaments cooperatius i de desenvolupament de projectes.

En aquesta iniciativa participa un equip multidisciplinari de 30 persones, constituït per gestors (de diversos vicerectorats), professors (d’edificació, energies renovables, estadística, didàctica, periodisme, comunicació audiovisual, enginyeries, medi ambient, accessibilitat), tècnics (d’infraestructures, arquitectura, contractació, mobilitat) i estudiants. Aquesta iniciativa és una de les línies d’investigació de l’equip de professors d’Educació Innovadora i TICs (http://eduinnoticsumh.es).

Més informació en l’enllaç

16-02-17- espacios educ