La UMH entre les 10 universitats espanyoles amb millor impacte amb relació als objectius de desenvolupament sostenible (ODS)

Campus, Elx, Fuente, Investigación, Noticia

29 d’abril 2020

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx se situa entre les 10 universitats espanyoles amb millor impacte social determinat a través dels objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, segons l’última edició del rànquing britànic Times Higher Education (THE). En concret, la UMH ocupa el lloc número 101–200 a escala mundial i el número 10 en l’àmbit nacional, mentre que en l’autonòmic ocupa el primer lloc. Respecte als ODS, la UMH destaca en “Salut i Benestar”, en què té el primer lloc en l’àmbit nacional (lloc 48 a escala mundial).

La UMH també destaca en els ODS “Reducció de les Desigualtats” (lloc 80 del món), “Fi de la Pobresa” (lloc 88 del món), “Vida d’Ecosistemes Terrestres” (lloc 89 del món), així com posicions rellevants en els ODS “Indústria, Innovació i Infraestructura”, “Fam zero” i “Ciutats i Comunitats Sostenibles”.

En el rànquing total, la UMH ha obtingut una puntuació de 75.4–83.3 respecte a l’estudi global dels ODS. En concret, la UMH destaca per ser la primera universitat espanyola amb major impacte en l’objectiu 3 “Salut i Benestar”, per la seua contribució en la formació de professionals sanitaris, investigació, recursos, col·laboracions i serveis oferits en ciències de la salut i l’àmbit del benestar i l’esport, amb una puntuació de 80.6. La Universitat, a més, està ben posicionada en l’objectiu 1 “Fi de la pobresa”, per les seues accions i beques dedicades a erradicar la pobresa, potenciar la igualtat d’oportunitats de l’estudiantat i els seus programes de cooperació al desenvolupament en països desfavorits, amb una puntuació de 61,5, i en l’objectiu 10 “Reducció de les desigualtats”, per les seues polítiques inclusives sobre estudiants de països en vies de desenvolupament i sobre estudiantat i personal amb discapacitat i/o diversitat funcional, amb una puntuació de 65,5.

Finalment, la Universitat ha obtingut una puntuació de 59,2 en l’objectiu 15 “Vida d’Ecosistemes Terrestres”, per les seues accions i formació dirigides a la cura del medi ambient i a la gestió de residus, així com una puntuació de 53,3-74,7 en l’objectiu 9 “Indústria, Innovació i Infraestructura”, per les seues contribucions en matèria d’empreses de base tecnològica, patents i fons d’investigació procedents de capital privat.

Aquest estudi del rànquing THE és l’únic que avalua les universitats pel seu impacte social a través dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides. Aquesta segona edició inclou 766 universitats de 85 països i utilitza indicadors que proporcionen comparacions integrals i equilibrades en les àrees d’investigació, divulgació i administració.

Més informació en: https://www.timeshighereducation.com/rankings/impact/2020/overall#!/page/0/length/25/sort_by/rank/sort_order/asc/cols/undefined

Destacats