Creació de la Càtedra de Bretxa Digital i Bon Ús de les TIC

Noticia, Portada UMH

7 de setembre 2020

El rector de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, Juan José Ruiz, i la consellera d’Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital, Carolina Pascual, han signat un conveni de col·laboració per a la creació de la Càtedra de Bretxa Digital i Bon Ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC). L’objectiu és dur a terme activitats per a potenciar el coneixement sobre les causes, conseqüències i solucions sobre la bretxa digital i el bon ús de les TIC en el marc de les accions de l’Observatori de Bretxa Digital, dependent de la Conselleria d’Innovació.

A la signatura d’aquest acord han assistit, també, la vicerectora de Transferència i Intercanvi de Coneixement de la UMH, María José López, la directora general per a la Lluita contra la Bretxa Digital de la Generalitat, María Muñoz, i el secretari autonòmic d’Innovació i Transformació Digital, Jordi Juan i Huguet.

La Generalitat aportarà 30.000 euros per a l’impuls de les diferents accions de la Càtedra de Bretxa Digital i Bon Ús de les TIC, que es duran a terme durant aquest any. Per la seua banda, la UMH, a través de la Càtedra, facilitarà la participació, l’elaboració del coneixement com a resultat de la discussió, la revisió o la síntesi d’idees, així com la transferència d’informació a la resta de poders públics i a la ciutadania en general, a través de diferents accions. Així mateix, la UMH assessorarà en la planificació de l’acció normativa i documents estratègics en l’àmbit de la societat digital i lluita contra la bretxa digital; analitzarà i diagnosticarà la situació de Bretxa Digital en la Comunitat Valenciana; i intervindrà, a partir de les dades recollides, mitjançant la proposta de solucions concretes i susceptibles d’aplicació per a previndre i reduir la bretxa digital. Finalment, la UMH assegurarà la coordinació amb les altres càtedres universitàries de les universitats públiques valencianes per a fer estudis, accions i tasques divulgatives conjuntes.

Després de la signatura d’aquest acord, part de la delegació de la Generalitat Valenciana i l’alcalde d’Elx, Carlos González, han visitat algunes de les empreses del Parc Científic de la UMH, acompanyats pel rector Juan José Ruiz, la vicerectora María José López i la directora-gerent del Parc Científic de la UMH, Tonia Salinas. Durant la visita, la consellera ha conegut de més a prop l’activitat empresarial que es desenvolupa  en el Parc Científic de la UMH i l’estratègia d’innovació que l’entitat implementa. A més, ha pogut visitar l’empresa emergent Emxys i les companyies Bioarray i Simplicity Works. La primera es focalitza en el disseny, el desenvolupament i la producció de sistemes electrònics incrustats per a aplicacions aeroespacials. Per la seua part, Bioarray és una companyia de base tecnològica especialitzada en l’anàlisi genètica mitjançant bioxips d’ADN, mentre que Simplicity Works se centra en el desenvolupament de la seua innovadora tecnologia 3D Bonding amb la qual busca simplificar processos de producció en la indústria.

Destacats