Votació de la convocatòria de Pressupostos Participatius

7 de setembre 2022

La fase de votació per a triar els projectes que es duran a terme aquest 2022 amb el pressupost participatiu de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx s’ha obert. Qualsevol integrant de la comunitat universitària podrà votar fins al pròxim 22 de setembre un màxim de tres propostes amb una puntuació de 5, 3 i 1 punts, respectivament. La votació podrà fer-se a través de la pàgina presupuestosparticipativos.umh.es, que vos redirigirà a l’entorn web de la UMH on haureu d’identificar-vos amb el vostre nom d’usuari i contrasenya.

Els deu projectes seleccionats que es poden votar són: taules d’escacs en els exteriors dels campus de la UMH, transformant les taules de fusta ja existents en les zones de descans dels diferents campus de la Universitat; taules de pícnic en zones verdes del campus d’Orihuela-Desamparados, que permeten una major interacció amb el medi natural, així com realitzar activitats a l’aire lliure; i tamborets plegables de material sostenible que faciliten Meets en l’exterior en els quatre campus, de manera que es puguen acomodar els seients en funció de l’ombra d’arbrada, l’estació i l’horari del dia. També, es poden votar les iniciatives de col·locació d’una pèrgola desmuntable al campus de Sant Joan d’Alacant  per a donar ombreig que permeta fer activitats acadèmiques i socials en exterior; l’adquisició de mobiliari d’oficina per als quatre campus que facilite els canvis posturals i reduïsca el sedentarisme com un factor de risc de problemes musculoesquelètics; l’estació d’aparcament al campus d’Orihuela-Desamparados per a 16 patinets elèctrics amb un sistema de cadenat antirobatori i endoll per a recàrrega a la xarxa elèctrica; o la instal·lació de fonts externes d’aigua entre edificis del campus per a millorar hàbits saludables d’hidratació i reduir el consum de botelles de plàstic entre la comunitat universitària.

Unes altres de les iniciatives són un espai #UMHProyectoODS al campus d’Elx amb un rosca de cautxú d’uns 9 metres de diàmetre i pintat amb els colors dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). Al voltant d’aquest  cercle es col·locaran 18 panells verticals que informaran de les diferents accions i bones pràctiques dutes a terme per la UMH per a contribuir a alguna de les metes de cada ODS; i la instal·lació d’un sistema de xarxes en les pistes de pàdel de tres campus (Elx, Orihuela-Desemparados i Sant Joan d’Alacant ) per a evitar que els ocells col·lidisquen contra les vidrieres. A més, la creació d’una nova estació de cal·listènia al campus d’Elx més adaptada i accessible per al seu ús per tota la comunitat universitària.

El seguiment del procés es podrà realitzar a través de la pàgina web: presupuestosparticipativos.umh.es

Destacats