Jornada Ecoemprenedoria i associacionisme en els territoris rurals

Noticia

4 de novembre 2025

La Càtedra AVANT de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) ha organitzat la jornada “Ecoemprenedoria i associacionisme en els territoris rurals”, que tindrà lloc demà dimarts, 4 de novembre, a les 10.30 hores a la Sala de Graus de l’edifici Tudemir del campus d’Orihuela – Desamparados. Esta trobada busca generar un espai de diàleg i intercanvi entre iniciatives personals, plataformes de suport a l’emprenedoria i agents de desenvolupament vinculats al sector agroalimentari en el medi rural.

L’objectiu de la jornada és inspirar i connectar joves emprenedors, professionals i entitats, mitjançant la promoció d’experiències i estratègies que afavorisquen la innovació i la sostenibilitat en els territoris rurals. La jornada començarà amb una benvinguda institucional a càrrec del director general d’Administració Local de la Generalitat Valenciana, José Antonio Redorat Fresquet; del director de l’Escola Politècnica Superior d’Orihuela (EPSO), Juan Martínez Tomé; la subdirectora de l’Institut d’Investigació i Innovació Agroalimentària i Agroambiental (CIAGRO) de la UMH, María Serrano Mula; i la codirectora de la Càtedra AVANT-UMH, Laura Martínez-Carrasco.

Els organitzadors han programat dos taules redones, que estaran moderades per l’Agència AGROA. La primera, titulada “Plataformes de suport al territori i a l’ecosistema d’emprenedoria”, comptarà amb la participació de Rosa Trepat (CEEI Elx), Ana Limiñana (Cooperatives Agroalimentàries CV) i María Jesús Torres (Gerent GALASIR – Sud Alacant), quer compartiran experiències de suport a l’emprenedoria rural i la dinamització de territoris. La segona taula es titula “Experiències que aporten valor al territori” i reunirà Inés Carballo Tomé (Aitana Espirulina Artesanal), Paco Rubio Villena (Observatori del Pastoralisme Extensiu del Mediterrani) i Toni Santonja (Bocopa COOP CV). Durant les seues intervencions, presentaran projectes concrets que contribueixen al desenvolupament i la sostenibilitat dels territoris rurals.

Per la seua banda, la codirectora de la Càtedra Avant-UMH, la catedràtica Margarita Brugarolas, clausurarà la jornada ressaltant aprenentatges, reptes i oportunitats per al futur de l’emprenedoria rural.

La inscripció és gratuïta i l’assistència està oberta a totes les persones interessades, prèvia inscripció a través del formulari següent: https://forms.gle/vjST9ruuW1EDXj767.