‘ReVest UMH’, un mercat de segona mà per a impulsar la moda circular
28 de novembre 2025
Estudiantat de segon curs del grau en Gestió, Tecnologia i Moda de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH) ha organitzat ReVest UMH, un mercat de segona mà de roba i accessoris per a impulsar la moda circular i combatre el consumisme en la setmana del Black Friday. El projecte es desenvoluparà en diferents ubicacions del campus d’Elx de la UMH i els beneficis obtinguts es destinaran íntegrament a una associació sense ànim de lucre triada pel mateix estudiantat.
En concret, el mercat ambulant s’instal·larà el 26 de novembre al matí, a partir de les 11.00 hores, en l’edifici Arenals i a la vesprada, a partir de les 17.30 hores, en l’edifici Altabix. El divendres 28 de novembre, a partir de les 11.00 hores, estarà en l’edifici Rectorat i Consell Social. El projecte forma part de la pràctica de l’assignatura Transformació Digital i Sostenibilitat, que imparteix la professora de la UMH Cristina Mora.
L’execució del projecte ha implicat un esforç col·laboratiu i logístic considerable. Durant les últimes setmanes, l’estudiantat ha dut a terme una campanya de màrqueting i recollida de producte, mitjançant la instal·lació de contenidors en diferents punts de la UMH, concretament en els edificis Arenals, Altabix, Rectorat i Consell Social i la Gàl·lia. La roba i accessoris donats han sigut classificats per l’estudiantat per a ser exposats i oferits a la comunitat universitària i externs. Segons els organitzadors, “aquest mercat és la materialització del nostre compromís amb la sostenibilitat. Creiem fermament que donar una ‘segona vida’ a les peces és la millor manera de lluitar contra el fast fashion i l’impacte ambiental de la indústria”.
L’estudiantat, juntament amb la docent de l’assignatura Cristina Mora i la vicedegana del grau, Marina Estrada, han participat en cada etapa del projecte. A més, la iniciativa ha comptat amb el suport de la Càtedra de Responsabilitat Social de l’Empresa i Sostenibilitat – Polo Club i de l’Oficina Ambiental i Desenvolupament Sostenible de la Universitat, la qual cosa ha subratllat el valor educatiu i l’impacte social de ReVest UMH. Així mateix, empreses del sector com Williot han col·laborat amb el projecte.
Els promotors confien en el gran acolliment per part de la comunitat UMH per a poder consolidar el mercat com una tradició anual. D’aquesta manera, ReVest UMH aconseguiria establir-se com una eina efectiva i visible de la Universitat en la lluita contra el consumisme i per la promoció d’hàbits de moda més responsables i sostenibles.
Per a seguir de prop la iniciativa, conéixer els detalls de l’esdeveniment i veure les peces destacades: @gtym_umh/ i @revestumh.