El PCUMH anuncia els guanyadors de la segona convocatòria del programa Emprén TFG & TFM

Noticia

28 de novembre 2025

La segona convocatòria de la I edició del programa Emprén TFG & TFM, gestionat pel Parc Científic de la Universitat Miguel Hernández d’Elx (PCUMH), ja ha anunciat als guanyadors. A través d’aquest programa, es busca potenciar i premiar els Treballs de Fi de Grau (TFG) i Màster (TFM) amb caràcter innovador. Per a això, s’han oferit eines dirigides a guiar i transformar aquests treballs en projectes de negoci viables.

En la categoria TFG (Treball de Fi de Grau) ha sigut reconegut amb 700 euros el projecte “Segon Zero: Projecte Transmèdia” de la graduada en el doble grau de Periodisme i Comunicació Audiovisual de la UMH Carmen Lázaro Serrano; mentre que la proposta “Desenvolupament d’una aplicació per al control de l’atenció” ha recaigut en el graduat en Enginyeria Informàtica en Tecnologies de la Informació de la UMH Javier Maciá Sempere, amb 400 euros. Per la seua banda, la iniciativa TrufAIt de la graduada en el doble grau en Dret i Administració i Direcció d’Empreses de la UMH Sheila Vidal Domingo ha rebut 300 euros. Per la seua banda, en la categoria TFM, Treball Fi de Màster, el premi de 500 euros ha recaigut en la proposta “MancheGolf”, del titulat en el màster universitari en Administració i Direcció d’Empreses (MBA) de la UMH Jesús Martínez Martínez.

A més de l’impuls financer, aquests projectes han pogut assistir a formació especialitzada en àmbits relacionats amb l’emprenedoria. També, compten amb accés directe als programes d’emprenedoria del PCUMH. El jurat encarregat de seleccionar als guanyadors ha estat format per experts del Parc Científic de la UMH.

“Segon Zero” és un projecte transmèdia ambientat en un món fictici on el temps es deté. La seua història principal es conta en un llibre infantil i s’expandeix mitjançant realitat augmentada, xarxes socials i curts d’animació. Totes les plataformes es connecten entre si per a enriquir l’experiència i augmentar l’interés del públic. Per la seua banda, “Desenvolupament d’una aplicació per al control de l’atenció” és una eina complementària que permet als professors crear sales a les quals es pot unir l’alumnat de manera anònima i a través de les que es pot analitzar l’atenció de l’estudiantat en temps real. Així mateix, “TrufAlt” se centra en la creació d’un negoci dedicat a la producció ecològica de tòfona negra i a la comercialització en línia d’aquest producte, junt amb alguns derivats cosmètics i experiències de trufiturisme. Finalment, “MancheGold” és una proposta d’internacionalització basada en la creació d’una marca de formatge manxec prèmium amb ànima local i visió global. El projecte planteja la introducció del formatge manxec en el mercat australià a través d’una estratègia dual: d’una banda, una línia clàssica amb denominació d’origen protegida (DOP), i per un altre, una línia innovadora (bushline) que integra ingredients autòctons australians com el llimó finger o la tòfona negra.