La UMH rep estudiants de formació professional en Jardineria i Floristeria
17 de desembre 2025
Un grup d’estudiants del cicle formatiu de grau mitjà (CFGM) en Jardineria i Floristeria de l’IES Vega Baja de Callosa de Segura ha visitat l’Escola Politècnica Superior d’Oriola (EPSO) de la Universitat Miguel Hernández (UMH) per a conéixer eixides professionals i aplicacions pràctiques. Els estudiants han tingut l’oportunitat de conéixer la planta de compostatge amb maquinària industrial i el laboratori d’aliments.
L’objectiu principal d’aquesta jornada ha sigut familiaritzar l’alumnat amb instal·lacions especialitzades i de gran importància professional que complementen la seua formació i representen possibles eixides laborals. La visita, organitzada per professors i professores de l’IES Vega Baja, ha sigut guiada pels professors de l’EPSO i investigadors de l’Institut d’Investigació i Innovació Agroalimentària i Agroambiental (CIAGRO) de la UMH Enrique Agulló Ruiz i María Emma García Pastor.
En aquesta visita s’ha mostrat a l’estudiantat el funcionament d’infraestructures com la planta de compostatge industrial, obrint el seu horitzó de possibilitats laborals. Així mateix, han vist com els continguts teòrics tractats a l’aula s’extrapolen a l’entorn del laboratori, mitjançant la realització de mesuraments de variables fisicoquímiques sobre materials vegetals. També, han avaluat el resultat d’un assaig previ d’inoculació in vitro de taronges tractades amb olis essencials enfront d’un control, obtenint dades i elaborant informes de resultats. La visita té l’objectiu de despertar l’interés dels estudiants a través de la demostració de treballs més pràctics i manipulatius.
El grup d’estudiants ha estat acompanyat pel professorat de l’IES Vega Baja Eva Medina, Fernando Sánchez, Víctor Rodríguez i Gemma Martínez. La iniciativa reforça el compromís de l’EPSO amb la formació de professionals en el sector per a bastir ponts entre la formació professional i la UMH.