Jesús Rodríguez Marín, nou president de la Xarxa Vives

El Consell General de la Xarxa Vives (XVU) es reuneix demà, a les 11 h del matí, a la Universitat Abat Oliba CEU (c/ Bellesguard, 30. Barcelona) en haver-se complit el semestre de presidència del rector Josep Maria Alsina.
A més de l’elecció de nou president -segons està previst serà el rector de la Universitat Miguel Hernández d’Elx-, els rectors aprovaran el programa d’activitats per a 2007 del qual cal destacar, entre altres actuacions, el començament del Programa Algèria Universitats, el major projecte de cooperació entre xarxes universitàries a la Mediterrània; la participació en la Fira Internacional del Llibre de Frankfurt dins del pavelló de la cultura catalana com a convidada d’honor, amb un estand propi de les universitats; la creació d’una xarxa en l’àmbit d’universitat i ocupació, en el marc de l’euroregió universitària Pirineus – Mediterrània; i el programa d’activitats commemoratives del 75è aniversari de les Normes de Castelló.
El nou president de la Xarxa Vives, el rector Jesús Rodríguez Marín (Alacant 1943) és catedràtic de Psicologia Social de la Salut, ha estat secretari general de les universitats de València i d’Alacant, membre del Comitè Executiu i representant espanyol en l’European Society of Health Psychology i de l’European Federation of Professional Psychologists Associations. En l’actualitat és membre fundador i vicepresident primer de la Societat Espanyola per a l’Avanç en Psicologia Clínica i de la Salut, entre altres càrrecs. L’any 1997 va ser nomenant per decret primer rector de la Universitat Miguel Hernández d’Elx, càrrec que ha renovat per elecció de la comunitat universitària l’any 2007.
El Consell General és l’òrgan suprem de govern de l’Institut Joan Lluís Vives, la xarxa d’universitats de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra. La finalitat de la xarxa és potenciar les relacions entre aquestes universitats a fi de coordinar la docència, la recerca i les activitats culturals, així com potenciar la utilització de la llengua pròpia.

Elche, 19 de abril de 2007