Reunió a la UMH dels representants de les 20 universitats de la xarxa a la comissió permanent

La Universitat Miguel Hernández d’Elx (UMH), que presideix aquest segon semestre del curs la Xarxa Vives d’Universitats, acull demà dimarts 3 de juliol la reunió de la Comissió Permanent. Els membres d’aquest òrgan d’administració i gestió ordinària de la Xarxa analitzaran a Elx les primeres propostes d’activitats per al curs 2007-2008 d’un programa que es completarà en la propera reunió de la Comissió, a finals del mes de setembre. Entre les decisions que es prendran demà a Elx hi ha les designacions de les universitats que acolliran la IV Lliga de Debat Universitari ¿la darrera lliga es va realitzar a la UMH¿ per a la qual s’ha proposat la Universitat de les Illes Balears, i la XIII Mostra de Teatre Universitari, per a la qual s’ha proposat la UMH.

La Comissió Permanent també treballarà sobre les propostes referents a la participació de la Xarxa a la Fira del Llibre de Frankfurt amb estand i programa d’activitats propis, en el marc de la cultura catalana com a convidada d’honor, i el desenvolupament del Programa Algèria Universitats (www.vives.org/pau) de cooperació interuniversitària al desenvolupament. Respecte de la presència a la Fira del Llibre de Frankfurt es treballa ja en l’edició en anglès d’un catàleg de les publicacions universitàries i d’una guia en quatre idiomes de les 20 universitats associades, ja que es pretén que l’estand de la Xarxa Vives siga, a més d’un espai comercial destinat a la promoció de les edicions universitàries, un punt d’informació sobre la regió universitària que conforma la Xarxa. Quant al Programa Algèria Universitats, s’analitzarà el desenvolupament de les primeres actuacions amb les universitats de l’oest d’Algèria i les recents convocatòries d’estades a camps de treball i de beques de mobilitat per als estudiants.

La Comissió Permanent de la Xarxa Vives d’Universitats està integrada per un representant de cada universitat. Aquest òrgan de govern rep els treballs, informes i propostes de les comissions de treball creades per a desenvolupar activitats o programes d’activitats concrets en el marc dels àmbits d’actuació de la Xarxa, i informa el Consell General ¿format pels 20 rectors de les universitats¿ que és l’òrgan suprem de govern de l’associació.

La Xarxa Vives (www.vives.org) és l’associació d’universitats de Catalunya, el País Valencià, les Illes Balears, Catalunya Nord i Andorra. La seva finalitat és potenciar les relacions entre aquestes universitats a fi de coordinar la docència, la recerca i les activitats culturals, així com potenciar la utilització de la llengua pròpia.

Elx, 2 de juliol de 2007