La UMH acull l’acte “Llums pel valencià. Junts pel valencià”

Campus, Cultura, Elche, Fuente, Noticia, Otros

13 diciembre 2013

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx acollirà demà dissabte, 14 de desembre, l’acte “Llums pel valencià. Junts pel valencià”, que pretén reivindicar la valencianitat lingüística i cultural del sud valencià. L’activitat tindrà lloc a les 18:00 hores, a l’aparcament de l’edifici Torreblanca del campus d’Elx.

L’objectiu d’aquesta iniciativa, organitzada per la Plataforma per l’Ús del Valencià a Elx, amb la col·laboració de la UMH, és sensibilitzar i conscienciar la ciutadania en general.

13-12-13-Llums pel valenciàL’acte consisteix en la col·locació de més de 1.500 espelmes que dibuixaran la imatge “A Elx, en valencià!”, un missatge que ha presidit la campanya de la samarreta magenta de la Plataforma per a reivindicar l’ús del topònim en valencià “Elx”. L’escena dibuixada s’enregistrarà amb càmera i, posteriorment, es realitzarà un vídeo publicitari que es penjarà a la Internet per difondre’l. Així mateix, es captarà una fotografia aèria de l’acte.

A més, les persones que hi vulguen assistir podran apadrinar tantes espelmes com desitgen i encendre-les per a configurar un gran mosaic reivindicatiu on apareguen els desitjos i les reclamacions de la Plataforma per a la ciutat d’Elx i el sud valencià.