La Xarxa Vives d’Universitats publica la Guia de cursos d’estiu 2014

La Xarxa Vives d’Universitats, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, ha publicat la Guia de cursos d’estiu de 2014, que aplega la major oferta agregada de cursos d’estiu de totes les àrees de coneixement, adreçada a estudiants universitaris, professionals i tota persona interessada a ampliar coneixements. Enguany la Guia inclou 622 cursos impulsats per 26 marcs organitzatius a 82 localitats dels territoris de parla catalana.

xarxa vives

Els cursos tindran lloc entre el 15 de maig i el 15 d’octubre, amb un total d’onze àrees acadèmiques: arts, humanitats, ciències de l’educació, ciències econòmiques, ciències jurídiques, ciències socials, medi ambient, ciències experimentals, ciències de la salut, estudis tècnics i altres. Per facilitar la tria de cursos, el web inclou un sistema de cerca avançada per área acadèmica, localitat on es fa el curs, marc organitzatiu, paraula clau, dates de realització i número de curs, així com cercar específicament els cursos amb reconeixement de crèdits. La Guia ofereix també la possibilitat de fer cerques geogràfiques de cursos a través d’un mapa.

Un any més, els estudiants universitaris podran obtenir reconeixement acadèmic en un gran nombre de cursos. La Xarxa Vives ha realitzat un procés per tal que els cursos obtinguen aquest reconeixement entre totes les universitats membres, de forma multilateral, per tal d’afavorir la mobilitat d’estudiants entre les universitats de la Xarxa. D’altra banda, s’ha convocat un any més el programa DRAC Esstiu, una línia d’ajuts a la mobilitat per assistir a algun dels cursos o activitats que figuren a la Guia.

Des de fa 1995, mitjançant la publicació anual de la Guia de cursos d’estiu, la Xarxa Vives promou la coordinació i l’intercanvi en els cursos que realitzen les universitats que en formen part i altres entitats vinculades a aquestes.

La Xarxa Vives és una institució sense ànim de lucre que representa i coordina l’acció conjunta de 21 universitats de 4 estats europeus en ensenyament superior, recerca i cultura. Des de l’any 1994, ofereix una plataforma que lidera serveis per a universitats, organitzacions públiques i privades i societat, amb l’objectiu de contribuir al procés de construcció i de desenvolupament econòmic i social d’aquesta regió universitària transfronterera de l’Europa Mediterrània.