Germà Colón rebrà a Perpinyà la Medalla d’Honor de la Xarxa Vives d’Universitats

Campus, Elche, Fuente, Noticia, Otros

1 julio 2014

El Palau dels Reis de Mallorca de Perpinyà acollirà demà dimecres, 2 de juliol, l’acte de cloenda del curs acadèmic 2013-2014 a les universitats de la Xarxa Vives, de la que forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx. Les 21 universitats retran un homenatge universitari a Germà Colón i Domènech, referent internacional de la filologia romànica i de la lexicologia catalana, qui rebrà la Medalla d’Honor de la institució en el marc del vintè aniversari de la Xarxa, sota la presidència de la Universitat de Perpinyà Via Domitia (UPVD).

14-05-13_xarxa_vivesLluís Gimeno, doctor en Filologia Romànica i catedràtic de la Universitat Jaume I, serà l’encarregat de pronunciar la laudatio a Germà Colón. A més, l’acte inclourà un reconeixement als 13 rectors que l’any 1994 van fundar la Xarxa, com a impulsors del projecte comú de les universitats dels territoris de parla catalana. Finalment tindrà lloc la cerimònia de lliurament dels diplomes de doctorat de la UPVD.

Nascut a Castelló de la Plana l’any 1928, Germà Colón és doctor en Filologia Romànica. Catedràtic a la Universitat de Basilea des de 1967, fou professor a la Universitat d’Estrasburg i a la Universitat Autònoma de Barcelona. Doctor Honoris Causa de les universitats de València (1984), Alacant (1990), Jaume I (1993) i Autònoma de Barcelona (2003). És conseller d’honor de l’Associació Internacional de Llengua i Literatura Catalanes, que presidí del 1976 al 1988, i membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans. Entre altres reconeixements, ha rebut el Premi d’Honor de les Lletres Valencianes (1988), el Premi Prat de la Riba de l’IEC (1979) i la Creu de Sant Jordi (1985), a més del Premi de Literatura de la Generalitat de Catalunya (1987).