XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives d’Universitats

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx paticiparà del 23 al 27 de març en la XI Lliga de Debat Universitari de la Xarxa Vives d’Universitats. Durant una setmana, universitats i centres de Secundària i Batxillerat dels territoris de parla catalana mostraran el talent dels seus estudiants en la competició de dialéctica de la Xarxa Vives. El municipi de Salt (el Gironès) aposta pel diàleg i enguany acollirà aquestes competicions, que posaran a prova els recursos dels oradors i investigadors de cada equip. Més de 130 participants s’han preparat durant mesos als seus centres i han superat ja competicions selectives prèvies.

xarxa vives

La Lliga de Debat de Universitari tindrà lloc del 23 al 27 de març sota l’organització de la Universitat Oberta de Catalunya. Enguany, l’XI edició de la competició compta ja amb la inscripció d’equips de 13 universitats: la d’Alacant, l’Autònoma de Barcelona, la de Barcelona, la de Girona, la de les Illes Balears, la Internacional de Catalunya, la Jaume I, la de Lleida, la Miguel Hernández d’Elx, l’Oberta de Catalunya, la Ramon Llull, la Rovira i Virgili i la de Vic-Central de Catalunya.

L’éxit d’aquest format de competició ha dut a ampliar-la a l’estudiantat més jove a través de laLliga de Debat de Secundària i Batxillerat, que enguany celebra la seua II edició i tindrà lloc al mateix espai de la seua germana major els dies 27 i 28 de març, tot seguit del campionat universitari.

Les universitats han desplegat durant els darrers mesos una intensa activitat de lligues internes per a seleccionar els seus equips representants a la lliga universitària; i així mateix, 9 d’elles han acollit lesfases locals de selecció de la competició de Secundària i Batxillerat, que ha comptat amb la participació de més de 400 estudiants del conjunt de territoris de parla catalana.

La Lliga de Debat compta amb la col·laboració de la Generalitat de Catalunya i, a més, la Fundació Banc Sabadell dóna suport a la competició universitària.

La iniciativa té com a objectiu fomentar l’ús de la paraula entre l’estudiantat sota el format d’un enfrontament dialèctic entre diversos equips, en els quals s’ha de defensar una posició a favor o en contra sobre un tema d’actualitat. El jurat valora capacitats com el treball en equip, la solidesa de les argumentacions, la fluïdesa en la intervenció i la correcció tant semàntica com formal.