II Cicle de cinema a la fresca en valencià

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

20 julio 2017

La Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, El Tempir, l’Ajuntament d’Elx i l’Associació de Veïns del Raval han organitzat conjuntament el II Cicle de cinema a la fresca en valencià, que tindrà lloc el 22 i el 29 de juliol, a partir de les 22:00 hores, a la plaça del Raval d’Elx. El cicle s’inicia el proper dissabte, 22 de juliol, amb el film Aprenent a conduir, pel·lícula nord-americana dirigida per Isabel Coixet. L’entrada és gratuïta i les propostes d’enguany combinen el cinema d’autor i el comercial.

La primera pel·lícula tracta d’una escriptora de Manhattan, Wendy (Patricia Clarkson), que decideix obtenir el permís de conduir mentre el seu matrimoni s’afona. Per tal de traure’l, assisteix a les classes de Darwan (Ben Kingsley), un refugiat polític hindú de la casta sikh que es guanya la vida com a taxista i instructor en una autoescola. A més, Darwan és un gran amant de les tradicions del seu país. Mentre condueixen per Nova York, tots dos s’allunyaran dels problemes quotidians i forjaran una gran amistat. Aquesta pel·lícula va ser finalista en el Festival Internacional de Cinema de Toronto de 2014. La crítica n’ha ressaltat la interpretació dels dos protagonistes.

D’altra banda, el 29 de juliol es podrà veure Jurassic World, quarta part de la franquícia Parc Juràssic, iniciada el 1993, protagonitzada per Chris Pratt i Bryce Dallas Howard entre d’altres, que cronològicament se centra 22 anys després del fracàs del primer parc juràssic a l’illa Nublar. Ara, l’illa compta amb un nou parc, el Jurassic World, que exhibeix versions domesticades de dinosaures terrestres, voladors i aquàtics. Amb tot, l’ambició de la companyia propietària de l’atracció, Masrani Global Corporation, no té límits i desitja tenir més visitants. Per això, crea un nou dinosaure de dimensions colossals però molt més intel·ligent que la resta d’espècies del parc. Un dia aquest dinosaure s’escapa de la zona on l’han criat.

Segons els organitzadors d’aquesta activitat, es tracta d’una aposta per una oferta cultural estiuenca ben atractiva i fresca que afavoreix el consum del cinema en valencià i que es consolida a poc a poc.