Projecció de la pel·lícula La banda, dins del Cicle de Cinema en Valencià

Campus, Cine, Cultura, Elche, Fuente, Noticia

29 enero 2020

El Vicerectorat de Cultura de la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx ha organitzat la projecció de la pel·lícula La banda, dins de la programació del Cicle de Cinema en Valencià. L’activitat tindrà lloc demà dijous, 30 de gener, a les 19:30 hores, al Cine Odeon d’Elx. L’entrada és lliure, limitada a l’aforament de la sala.

La banda, de Roberto Bueso, és el grup de músics amb els quals es retroba un jove músic que viu a Londres i que torna al seu poble, Carcaixent. La il·lusió per un futur del xic que se’n va anar xoca amb els records d’aquells que s’hi van quedar. El cineasta Roberto Bueso filma amb tendresa i certa gràcia valenciana el retrobament entre els que volien fugir i els que es van quedar atrapats. Arriba un moment a la vida en què tots ens preguntem si cal aferrar-se als records d’alguna cosa que ja no existeix i que potser mai va existir: una amistat, un amor, un desig. La pel·lícula va guanyar tres premis en la segona edició dels guardons de l’Audiovisual Valencià: millor muntatge, millor direcció artística i millor fotografia.

Aquesta projecció s’ha fet possible amb la col·laboració d’El Tempir, l’Institut d’Estudis Comarcals del Baix Vinalopó, Acció Cultural del País Valencià-Casal Jaume I d’Elx, les universitats públiques valencianes, el Cineclub Luis Buñuel i el cinema Odeón d’Elx.