La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives tornarà a la presencialitat durant el curs 2021/2022

6 octubre 2021

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives, de la qual forma part la Universitat Miguel Hernández (UMH) d’Elx, tornarà a la presencialitat durant el curs 2021/2022, després d’una edició telepresencial amb un format més reduït a causa de les restriccions per la COVID-19. El període de preinscripcions romandrà obert fins al 5 de novembre de 2021. En aquesta edició el tema de debat serà ‘Cal posar límits a la ciència?’.

La principal novetat de l’edició 2022 és la recuperació de la presencialitat. Les fases locals classificatòries tindran lloc entre els mesos de gener, febrer i març i es disputaran entre els centres docents inscrits en una mateixa universitat de referència de les 15 universitats organitzadores. Els equips que resulten guanyadors de les fases locals representaran la universitat de referència en la fase final, que tindrà lloc del 30 de març a l’1 d’abril de 2022 a la Universitat Autònoma de Barcelona.

La composició dels equips participants en aquesta edició de la Lliga de Debat serà d’un mínim de 3 i un màxim de 5 (a més del capità o capitana). En cada debat hauran d’intervindre un mínim de 3 oradors per equip i hauran de garantir la diversitat de gènere entre els seus integrants.

La Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat de la Xarxa Vives s’adreça a l’alumnat de 4t d’ESO, batxillerat (i equivalents) i cicles formatius d’entre 15 i 18 anys, de la Franja de Ponent, Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra, Catalunya Nord i Sardenya. L’objectiu de la competició és millorar les habilitats comunicatives dels alumnes participants i fomentar l’adquisició de competències transversals com la seguretat, el treball en equip, la creativitat, la documentació, l’anàlisi, la construcció d’un discurs i la planificació i presa de decisions. A més, la lliga proveeix el professorat d’una eina d’innovació docent i crea un espai de col·laboració entre els nivells d’educació secundària i superior.

Organitzada per la Xarxa Vives d’Universitats, i Escola Valenciana en el cas del País Valencià, la Lliga de Debat de Secundària i Batxillerat compta, també, amb el suport de la Generalitat Valenciana, la Generalitat de Catalunya i el Govern d’Andorra. L’Acadèmia Valenciana de la Llengua, l’Institut d’Estudis Catalans i l’Ajuntament de València hi col·laboren, a més de diversos ajuntaments, com el de Castelló de la Plana, Guadassuar, Mataró, Olot, Roses, Salt, Sant Feliu de Llobregat, Terrassa i Vic.